Różnorodne oferty praktyk i staży, stanowiska firm i duże zainteresowanie ze strony studentów – tak wyglądały pierwsze w historii Uniwersytetu Morskiego w Gdyni Marynarskie Targi Pracy. Wydarzenie odbyło się 23 stycznia 2025 roku w samym centrum uczelni, w auli T. Meissnera.
Marynarskie Targi Pracy zostały zorganizowane dla wszystkich studentów kierunków morskich, szczególnie studentów II i III roku. Podczas wydarzenia każda z firm na specjalnie przygotowanym stanowisku przedstawiła profil swojej działalności i ofertę praktyk. Jak informują władze uczelni, targi cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem.
– Właśnie zakończyły się pierwsze Morskie Targi Pracy na Uniwersytecie Morskim w Gdyni. Sądzę, że możemy uznać je za bardzo udane. Udało się nam zebrać 16 firm żeglugowych, które mają oferty pracy dla studentów na statkach morskich. Frekwencja przerosła nasze najśmielsza oczekiwania. Szacujemy, że targi odwiedziło kilkaset studentów kierunków morskich UMG. Przed targami obiecaliśmy sobie, że jeśli frekwencja dopisze i uzyskamy pozytywny feedback ze strony pracodawców, jak i również studentów, to Marynarskie Targi Pracy staną się imprezą cykliczną, i już teraz mogę powiedzieć, że tak właśnie będzie. Naszym celem było, aby w jednym miejscu zgromadzić wiele firm oferujących pracę dla kadetów, a student miał możliwość w krótkim czasie zapoznać się z ofertą, jaka jest obecnie na rynku morskim. Bardzo dziękuję wszystkim osobom, które przyczyniły się do tego, że Marynarskie Targi Pracy stały się naszym wspólnym sukcesem – mówił po zakończonym wydarzeniu mgr inż. kpt. ż.w. Dariusz Jellonnek, Dyrektor Działu Armatorskiego i Praktyk Morskich, który był jednocześnie inicjatorem organizowanego wydarzenia.
Wśród wystawców i firm zaangażowanych w to wydarzenie były:
– Academy Maritime Services Ltd.;
– Amber Offshore;
– Bernhard Schulte Shipmanagement;
– CHIPOLBROK;
– COLUMBIA Shipmanagement Ltd & Stödig Ship Management Poland Sp. z o.o.;
– Dohle Marine Services Europe;
– Hartmann Crew Consultants - Maritime Crewing Agency;
– Inter Marine Group;
– Marlow Navigation;
– Phoenocean Ltd;
– Polskie Linie Oceaniczne;
– Polaris Maritime Services Ltd.;
– Polska Żegluga Bałtycka – Polferries;
– Polska Żegluga Morska: Unity Line & Cyfadaco Shipmanagement Limited;
– SMT;
– Stena Line.
Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie
00:01:39
Tak rozkłada się ciało w głębi oceanu (wideo)
Na „Titanicu” byli pasażerowie z Polski
Pracowniczki platformy wiertniczej: Dziwne jest nie to, że tu jesteśmy, tylko to, że nas tu wcześniej nie było
Ogromne lodowe kule nad Bałtykiem. Skąd się wzięły?
00:01:35
Statek kosmiczny obcych czy nazistowski bunkier pod wodą? Dziwne odkrycie w głębinach Bałtyku
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
MOSG zachęca byłych funkcjonariuszy do powrotu do służby. Formacja informuje o procedurze
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
"Spotkanie po latach". Pokład Sokoła zwiedził były dowódca okrętu z czasów jego służby pod norweską banderą
Wynalazek UMG opatentowany przez Europejski Urząd Patentowy
Nietypowy wyraz francusko-polskiej współpracy. Powstał atomowy okręt podwodny… z klocków. Jest do kupienia