Marsa Maroc i CMA Terminals, spółka zależna grupy CMA CGM, połączyły siły, aby obsługiwać Zachodni Terminal Kontenerowy w porcie Nador West Med. Jest to istotny węzeł komunikacyjny na marokańskim wybrzeżu nad Morzem Śródziemnym. Plan zakłada osiągnięcie w 2027 roku rocznej przepustowości 1,8 mln TEU.
Dziś rano do gdańskiego Baltic Hub przypłynął statek Zhen Hua 32. Nie dostarczył jednak do terminala kontenerów, a zacumował przy nowym, wciąż jeszcze formalnie nieuruchomionym nabrzeżu T3 z ważnym ładunkiem - trzema pozostałymi suwnicami STS, które będą pracować na nabrzeżu.
AD Ports współpracuje z CMA CGM w celu rozwoju i obsługi nowego wielofunkcyjnego terminalu East Mole w Pointe Noire w Republice Konga. Francuska firma transportowa za pośrednictwem swojej spółki zależnej CMA Terminals podpisała umowę na jego rozwój, zarządzanie i obsługę. Ponadto Grupa AD Ports otrzymała wcześniej 30-letnią koncesję z możliwością przedłużenia.
Kolejne suwnice nabrzeżowe, jakie dostarczone zostały do Baltic Hubu, są już rozładowane i stoją na lądzie.
W niedzielę do nowego nabrzeża T3 w Baltic Hubie dotarł statek Zhen Hua 36, który dostarczył cztery zmontowane już olbrzymie suwnice STS, które będą pracować na nabrzeżu. Ich rozładunek trwa, pierwsza z nich jest już na lądzie.
W niedzielę 27 października do nabrzeża T3 w gdańskim terminalu kontenerowym Baltic Hub, po dwóch miesiącach podróży z Chin dotarły cztery nowoczesne suwnice. To pierwsze z siedmiu suwnic STS, które w 2025 r. zwiększą możliwości przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 miliona TEU.
Terminal kontenerowy Baltic Hub poinformował, że z Chin wyruszyły już 4 pierwsze suwnice, które będą pracować na nowym nabrzeżu T3.
Wczoraj, podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę terminala T3 w Baltic Hubie większość zaproszonych gości po raz pierwszy miała okazję postawić stopę na zupełnie nowym terytorium kraju, które jeszcze kilkanaście miesięcy temu nie istniało.
Gdyński Baltic Container Terminal (BCT) pochwalił się nowymi wozami widłowymi Kalmar. Jednocześnie terminal zapowiedział, że w planach są kolejne inwestycje, związane z trwającym remontem nabrzeża.
– Chcemy być jednym z największych hubów kontenerowych w Europie i wydarzy się to już w ciągu kilku lat. Biorąc pod uwagę nasze znakomite położenie i zdolności operacyjne, chcemy być czołowym graczem w regionie, zarówno od strony lądu, jak i morza – mówi Charles Baker, dyrektor zarządzający Baltic Hub (DCT Gdańsk) w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Broń laserowa dla Royal Navy. Ponad 300 mln funtów na uzbrojenie do zwalczania dronów
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona