W ciągu kilku lat Polska zbudowała tunel na wyspę Uznam w Świnoujściu. Jest on już gotowy - i zostanie oddany do użytku dzisiaj. To alternatywa dla podróżujących nad Morze Bałtyckie, również z Saksonii - pisze w piątek portal saechsische.de. "Skorzystają na tym również mieszkańcy Berlina i Brandenburgii" - zauważa "Berliner Zeitung".
Związek Niemieckich Portów Morskich (ZDS) podkreśla w najnowszym stanowisku, że cele energetyki wiatrowej nie zostaną osiągnięte bez rozwiniętej infrastruktury portowej. Prezes związku Angela Titzrath zwróciła uwagę na kluczową rolę portów w ekspansji energetyki wiatrowej w Niemczech i Europie.
Premier Saksonii Michael Kretschmer (CDU) ponownie opowiedział się za naprawą uszkodzonego gazociągu Nord Stream, co - jak argumentował - pozwoliłoby na wznowienie w przyszłości dostaw gazu z Rosji. „W kraju uprzemysłowionym energia nie może stać się towarem deficytowym” – oświadczył Kretschmer.
Premier Brandenburgii Dietmar Woidke zapowiedział, że po masowej śmierci ryb w Odrze chce w rozmowach z Polską osiągnąć większą ochronę rzeki granicznej. "Zgadzamy się ze stroną polską, że chcemy się ponownie spotkać na konferencji" - powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej w Poczdamie.
Niemcy są jednym z liderów rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Europie. Sektor offshore wind jest filarem polityki energetycznej Energiewende, ale też odpowiedzią na ograniczenia związane z rozwojem wiatraków na lądzie. Wysokim ambicjom mogą nie podołać niemieckie porty. Sytuacji nie pomaga fakt, że Federalny Sąd Administracyjny potwierdził zakaz budowy portu morskiego na użytek energetyki wiatrowej w Bremerhaven.
W Wilhelmshaven (Dolna Saksonia) zakończono budowę infrastruktury dla pływającego terminalu LNG. Od połowy stycznia do Wilhelmshaven mają przypływać gazowce ze skroplonym gazem ziemnym (LNG) - podaje portal stacji NDR.
Niemiecki koncern samochodowy Mercedes-Benz podpisał wstępną umowę na dostawy energii elektrycznej z morskiej farmy wiatrowej od 2027 roku.
Władze Niemiec zaprezentowały pakiet rozwiązań wspierających tereny rafineryjne i portowe inwestycjami mającymi na celu przygotowanie ich do zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego kraju. Działania zakładają cel utrzymania i rozwoju rafinerii PCK Schwedt i rafinerii Leuna (Saksonia-Anhalt) oraz rozwój portów energetycznych w Meklemburgii-Pomorzu Przednim. Mowa o Rostocku i Lubminie.
Położony w landzie Dolna Saksonia na północy Niemiec 70-kilometrowy Kanał Nadbrzeżny łączy rzekę Hunte w okolicach Oldenburga z kanałem Dortmund-Ems w pobliżu Doerpen. Szlakiem, którym mogą poruszać się jednostki o zanurzeniu 2,5 m transportowanych jest ok. 3,4 mln towarów rocznie. Planowana jest rozbudowa kanału.
Niemcy ruszają z budową pływających terminali gazu płynnego LNG. Pierwsza jednostka FSRU ma zostać uruchomiona jeszcze w 2022 roku.
Wyjątkowy projekt NYK - statek napędzany biomasą roślinnego pochodzenia
Najnowszy jack-up Van Oord zwodowany w Chinach
Nowojorskie terminale czeka modernizacja
Siły operacji EUNAVFOR Atalanta przekazały Seszelom osoby oskarżone o piractwo
Australia kolejnym państwem, które dostarczy Ukrainie łodzie bojowe
Indie przejmą port w Iranie. USA mówią o sankcjach