Silny post-pandemiczny wzrost gospodarczy, który szacowany jest w 2021 rok na około 6% (-3,2 % w 2020 roku) bardzo sprzyja rozwojowi handlu morskiego. Aktualna sytuacja społeczno-gospodarcza pozwala również na rozruch turystyki morskiej. Te rozwojowe trendy potwierdzają również i ostatnie tygodnie, które niosły ze sobą kolejne pozytywne wieści z rynków frachtowych dla przewoźników z wielu segmentów żeglugi morskiej. Nie inaczej sytuacja miała się na rynku czarterowym, który również był w bardzo dobrej kondycji.
Wraca plan budowy promów dla polskich armatorów. Będą mieć zasilanie hybrydowe, wykorzystujące zarówno napęd gazowy jak też elektryczny – informuje w środę "Puls Biznesu".
To będzie terminal nowoczesny i przyjazny środowisku. Nowe węzły drogowe, system dojazdów do terminalu oraz sieć kolejowa ominą osiedla Warszów i Łunowo, by nie stanowić uciążliwości dla mieszkańców. Połączenie terminalu z zapleczem rozłoży się na ekspresową „trójkę”, kolej i w przyszłości transport wodny śródlądowy. Ekonomiści potwierdzają - terminal jest potrzebny! Ładunki kontenerowe już teraz stanowią ponad 60 proc. globalnego transportu, a Bałtyk od lat wykazuje rekordową dynamikę wzrostu.
Miniony rok był najtrudniejszym w historii branży lotniczej. Ograniczenia w podróżowaniu spowodowały drastyczne spadki ruchu na całym globie. Nie inaczej było w Porcie Lotniczym Gdańsk, który wykorzystał pandemiczny rok na realizację swoich flagowych inwestycji.
Grupa Tallink pochwaliła się kolejnym rekordowym miesiącem w swoim wykonaniu. W ten sposób armator kontynuuje niezwykłą serię.
Popularna jednostka Mercandia IV, która na co dzień obsługuje połączenie Helsingborg-Helsingör, zmieni nieco swoje przeznaczenie. Jak zapowiedział przewoźnik, stanie się statkiem służącym wyłącznie do przewozu towarów.
Zbudowany dla Red Funnel nowy prom, który będzie nosił nazwę Red Kestrel, jest coraz bliżej wejścia na trasę. 11 kwietnia statek opuścił zakłady w Cammell Laird w Birkenhead i wyruszył w drogę do Southampton.
Powinniśmy dmuchać, chuchać, po to, żeby takie rozwiązania, które są wprowadzane dla rozwoju portów w Gdańsku i w Gdyni, były jak najlepsze i żeby nie było problemu z wdrażaniem tych elementów – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Ryszard Świlski, członek zarządu województwa pomorskiego, podczas pierwszego dnia konferencji Transport Week, która we wtorek rozpoczęła się w Gdańsku. Zainaugurowała ją debata pt. „Infrastruktura i branża TSL – Pomorze 2030”.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie