ew
Popularna jednostka Mercandia IV, która na co dzień obsługuje połączenie Helsingborg-Helsingör, zmieni nieco swoje przeznaczenie. Jak zapowiedział przewoźnik, stanie się statkiem służącym wyłącznie do przewozu towarów.
Zmiany dotyczące statku należącego do firmy ForSea są odpowiedzią przewoźnika na zmieniającą się strukturę przewozów. Jak wyjaśnili przedstawiciele firmy, to pokłosie spadającej w ostatnim czasie liczby pasażerów przy utrzymujących się na stałym poziomie wskaźnikach dotyczących przewozu ładunków cargo.
„Ma to związek z faktem, że od dłuższego czasu obserwujemy stały spadek liczby pasażerów oraz pojazdów osobowych, podczas gdy ruch towarowy utrzymuje się na względnie stałym poziomie, a nawet rośnie” - powiedział Johan Röstin, dyrektor ForSea.
Röstin przyznał, że liczba pasażerów oraz pojazdów osobowych kurczy się rocznie o ok. 2 procent. W dodatku trend ten obserwowany jest od lat. Dodatkowym wskazaniem do wprowadzenia zmiany były realizowane wśród pasażerów badania. Potwierdziły one, że pasażerowie wolą korzystać z nowszych, większych i przyjaznych środowisku jednostek.
Sierpień będzie ostatnim miesiącem, w którym statek będzie pływał jeszcze jako jednostka pasażerska. Zmiany, w ramach których prom dostosowany zostanie wyłączenie do przewozu frachtu, zostaną wprowadzone 1 września. Z jednostki zniknie wówczas restauracja oraz sklepy. Niestety, zatrudnione w nich osoby stracą pracę.
Mercandia IV, która do tej pory służyła zarówno w dni robocze, jak i w weekendy, będzie funkcjonowała wówczas jedynie od poniedziałku do piątku, gdy istnieje wzmożone zapotrzebowanie na przewozy cargo.
Mercandia IV obsługuje połączenie Helsingborg-Helsingör od lat 80.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny