Po trzech kwartałach 2025 r. przychody Grupy OTL wyniosły 198 mln zł. Skonsolidowana EBITDA sięgnęła 28,4 mln zł, a strata netto wyniosła 27,2 mln zł. W trzecim kwartale 2025 r. wpływ na przepływy ładunkowe w terminalach Grupy OTL miała niekorzystna i niestabilna się sytuacja polityczno – gospodarcza.
W Teatrze Muzycznym w Gdyni odbyła się konferencja prasowa, w trakcie której władze miasta omówiły wydarzenia, jakie mają uświetnić obchody 100-lecia jubileuszu miasta. W ramach akcji promocyjnej zaprezentowano także żagle, które w związku z tym będą powiewać na czterech polskich żaglowcach, podczas prowadzonych przez nie rejsów. Konferencję uświetniły występy aktorów teatru oraz chóru Uniwersytetu Morskiego.
Za nami 12. edycja TransLogistica Poland, największych targów transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej. Tegoroczne wydarzenie po raz kolejny udowodniło, że Polska staje się kluczowym centrum logistycznym regionu – zarówno pod względem infrastruktury, jak i współpracy międzynarodowej. Polskie porty po raz kolejny pokazały się pod wspólnym szyldem, Ports of Poland.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. nabył nieruchomość przy ul. Indyjskiej 7 – teren o powierzchni ponad 3 hektarów, położony w granicach administracyjnych portu. Dotychczas ZMPG S.A. nie posiadał do niego praw użytkowania. Zapewnienie możliwości korzystania z tego obszaru stanowi ważny krok w realizacji strategii rozwoju Portu Gdynia i zwiększaniu dostępnych terenów inwestycyjnych. Od 29 października port może formalnie wykorzystywać nieruchomość na potrzeby prowadzenia i rozwoju działalności portowej.
W środę 22 października pod hasłami „Mamy prawo do godnej pracy” i „Excelem dźwigu nie ruszysz” odbyła się pikieta pracowników OT Port Gdynia. Związkowcy domagają się zmian w zakresie warunków pracy oraz przepisów BHP.
Zacieśnia się współpraca gdyńskiego portu z międzynarodową branżą transportową. Jak informuje Port Bilbao, powstaje nowy, cotygodniowy serwis ro-ro, łączący europejskie porty i oferujący intermodalną alternatywę, która jest bardziej wydajna i zrównoważona niż transport drogowy. Ta nowa trasa łączy Polskę bezpośrednio z globalną siecią Grupy Grimaldi, zapewniając połączenia z Dalekim Wschodem, Bliskim Wschodem, Morzem Śródziemnym, Afryką Zachodnią, Ameryką Południową i wschodnim wybrzeżem USA.
W związku z konferencją prasową posła Kacpra Płażyńskiego i posłanki Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, która odbyła się w 13 października br. przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., oraz pojawiającymi się w przestrzeni publicznej informacjami dotyczącymi postępowania na korzystanie z Publicznego Terminala Promowego, gdyński port przedstawił swoje stanowisko na ten temat. Jest to pokłosie reakcji na ogłoszone wyniki przetargu, podane do wiadomości publicznej na początku września.
Posłowie PiS złożyli do NIK wniosek o wszczęcie kontroli w Porcie Gdynia. Jest to pokłosie rozstrzygniętego we wrześniu przetargu na 6-letnią obsługę terminala promowego w porcie w Gdyni, który wygrała szwedzka firma Stena Line. W przetargu uczestniczyło też konsorcjum polskich operatorów promowych.
„Port i miasto czy port kontra miasto? Współzależność mogąca być motorem rozwoju czy też barierami hamującymi rozwój obojga” to tytuł panelu na Forum Gospodarki Morskiej, który miał rozgrzać dyskusję. Nie rozgrzał. A stonowały ją pierwsze wypowiedzi uczestników panelu. Na wątek podatkowy postawił prowadzący panel Piotr Pawłowski, Przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia XIV kadencji.
W Porcie Gdynia zainaugurowano realizację wartej blisko 75 milionów złotych inwestycji, która zmieni zasady obsługi ładunków i wzmocni rolę portu w europejskiej sieci transportowej. Nowy terminal intermodalny pozwoli przenieść część transportu z dróg na kolej i odciążyć drogi Trójmiasta. Co równie ważne, nowa infrastruktura umożliwi sprawny przeładunek zarówno ładunków cywilnych, jak i ciężkiego sprzętu wojskowego, podnosząc strategiczne znaczenie portu dla wschodniej flanki NATO.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły