Po dłuższym postoju w duńskim Port Esbjerg, platforma wiertnicza Noble Highlander, obecnie działająca pod nazwą PV DRILLING IX, zakończyła etap przygotowań i wyruszyła w dalszą podróż.
Spółka operatorska Blue Water wprowadza olej napędowy HVO (hydroodporniony olej roślinny) jako paliwo do działalności portowej w Esbjerg, Aarhus i Lindø w Danii. Przejście na olej napędowy HVO zmniejszy emisje nawet o 90% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.
Zarząd portu w duńskim Esbjergu poinformował o zakończeniu operacji pogłębiania 21,6-kilometrowego toru podejściowego do 12,8 metra. Dzięki temu do portu będą mogły wpływać większe jednostki. Administracja obiektu nie ukrywa, że projekt jest realizowany w dużej mierze z myślą o offshore wind i potrzebach wojska.
Port Esbjerg i WindPort dzieli około 260 kilometrów – odległość, którą statki mogą pokonać w ciągu jednego dnia. Jednak strategiczne partnerstwo między tymi portami opiera się nie tylko na ich bliskim położeniu, lecz także na wspólnej wymianie wiedzy i doświadczeń. Celem tej współpracy jest wzajemne wspieranie rozwoju oraz wzmacnianie pozycji obu portów w sektorze morskiej energetyki wiatrowej.
W ostatnich latach Port Esbjerg rozrósł się poprzez skalowanie swojej działalności i zacieśnianie współpracy z firmami i partnerami z różnych branż. Teraz największy duński port na Morzu Północnym rozrasta się również w bardzo dosłownym sensie. Zakończony został piąty etap rozbudowy portu, co stanowi ważny kamień milowy.
Porty morskie jak nigdy dotąd odrywają decydującą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego Polski. Dostawcy surowców energetycznych i produktów decydują o stabilności aktywności przemysłowej państwa, zapewnieniu nieprzerwanej działalności przemysłu chemicznego i innych branż, utrzymania ciągłości procesów transportowych. Budowa morskich farm wiatrowych i elektrowni jądrowej wraz infrastrukturą dostępową jest możliwa tylko pod warunkiem sprawnej działalności terminali w dużych i małych portach morskich.
Magazynowanie CO2 pod powierzchnią Morza Północnego od dawna było strategiczną ambicją sektora energii odnawialnej. Teraz ambicja ta stała się rzeczywistością, ponieważ Projekt Greensand stanie się pierwszym w UE obiektem do składowania dwutlenku węgla na pełną skalę.
Pompa będzie pracować w duńskim Esbjerg na potrzeby tamtejszego portu oraz mieszkańców miasta. To największa pompa ciepła na świecie. Zredukuje emisję CO2 o 120 tys. ton rocznie.
Port w duńskim Esbjergu otrzymał finalne pozwolenie środowiskowe na pogłębienie prawie 22-kilometrowego toru podejściowego. Po zakończeniu prac będzie mógł przyjmować większe statki, w tym okręty wojenne NATO.
W Szczecinie, do którego z Warszawy udał się duński król Fryderyk X w ramach swojej pierwszej, oficjalnej wizyty zagranicznej, monarcha mógł poczuć się jak w domu. Pomorze Zachodnie nazywane jest „Małą Danią”, z racji skali i wysokiego poziomu innowacyjności skandynawskich inwestycji w tym regionie. Wizyta stanowiła okazję do inauguracji kolejnych, przełomowych projektów jak budowa nowej fabryki, produkującej komponenty dla energetyki wiatrowej przez duńską firmę Vestas.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy