Ponad 500 uczestników, kilkanaście paneli i warsztatów oraz jedno wspólne przesłanie: czas na silny, lokalny łańcuch dostaw dla morskiej energetyki wiatrowej. 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies (OWLS), zorganizowana przez Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej (PIMEW) w dniach 29-30 października 2025 r., zgromadziła w Gdańsku kluczowych przedstawicieli branży offshore, by rozmawiać o kierunkach, mechanizmach i priorytetach dla dalszego rozwoju sektora.
Dni 29 i 30 października 2025 r., w branży morskiej przebiegają pod znakiem 14. Międzynarodowej Konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies (OWLS), organizowanej przez Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej (PIMEW).
Już za tydzień, tj. 29–30 października 2025 r., odbędzie się 14. Międzynarodowa Konferencja Offshore Wind – Logistics & Supplies (OWLS), organizowana przez Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej (PIMEW).
10 września br. w kilku językach opublikowano „Guidelines on Cooperation between Customs and Port Authorities”. Światowa Organizacja Celna (WCO) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH) opublikowały zaktualizowany przewodnik na temat zasad metod współpracy między służbami celnymi a władzami portowymi i zarządami terminali oraz ich klientów.
Już 29–30 października 2025 r. w Gdańsku odbędzie się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies (OWLS), organizowanej przez Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej (PIMEW). To dwa dni debat i warsztatów poświęconych praktycznym aspektom budowy i skalowania łańcucha dostaw dla sektora morskiej energetyki wiatrowej – od finansowania i modeli kontraktowych, przez bezpieczeństwo i regulacje, po nowe technologie i wzmacnianie krajowego zaplecza przemysłowego.
Sea Women of Melanesia to pierwsza w regionie Pacyfiku organizacja zajmująca się ochroną środowiska morskiego, złożona wyłącznie z kobiet. Jej członkinie to rdzenne mieszkanki Papui-Nowej Gwinei. Mają na koncie ponad 330 badań raf i pomogły zabezpieczyć tysiące hektarów w 25 rezerwatach morskich. W sierpniu br. panie z Sea Women of Melanesia zdobyły EquatorPrize 2025!
Carnegie Clean Energy we współpracy z wybitnym instytutem badawczym, Blue Economy Cooperative Research Centre (Blue Economy CRC) uruchomiła demonstracyjny projekt energii falowej MoorPowerTM Scaled Demonstrator.
Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?