Varsovia - pod taką nazwą będzie pływał nowy prom, który uzupełni flotę Polferries w połowie bieżącego roku. Jednostka wpisze się w styl nazewnictwa statków tego armatora pływających obecnie na linii Świnoujście-Ystad. Będzie swoistym uzupełnieniem promu Mazovia, który wprost nawiązuje do centralnego regionu Polski. Budowa Varsovii przebiega zgodnie z harmonogramem.
Gdzie trafiają statki pasażerskie, kiedy mija ich czas? Po latach fantazyjnych rejsów, dostarczających pasażerom niezapomnianych wrażeń, przychodzi w końcu moment, kiedy wycofane z eksploatacji giganty żegnają się ze splendorem oceanicznej żeglugi.
Grupa Damen Shipyards wykorzystuje swoje zasoby i doświadczenie w budowie statków, aby stać się ważną siłą w branży offshore. Dostrzega możliwości rozwoju w zakresie morskiej energii wiatrowej, a także innych segmentach sektora energii morskiej i akwakultury. W tym celu rozwija swoją ofertę skierowaną do nowej grupy odbiorców.
Budowa nowego promu dla PŻB idzie zgodnie z planem. Wodowanie kadłuba planowane jest na wiosnę tego roku.
Ukończono pierwszą fazę konstrukcji w Saint-Brieuc. Ta druga po otwartej w zeszłym roku Saint-Nazaire morska farma wiatrowa we Francji i zarazem pierwsza na północnym wybrzeżu kraju morska farma wiatrowa ma zostać oddana do użytku jeszcze w tym roku. Za rozwój 496-MW inwestycji odpowiada hiszpańska spółka Iberdrola.
Niemiecki operator systemu przesyłowego50Hertz Transmission poszukuje dostawcy morskiego systemu przesyłowego o napięciu 525 kV. Łączna długość okablowania ma wynieść 3536 kilometrów.
Chiński producent turbin wiatrowych Mingyang Smart Energy zakończył produkcję pierwszej łopaty dla morskiej turbiny wiatrowej MySE 16-260, o średnicy wirnika wynoszącej 242 metry.
Przejścia kablowe i rurowe mają kluczowe znaczenie dla poziomu bezpieczeństwa na statkach i jednostkach offshore, a także w każdym projekcie budowlanym. Roxtec Transit Operate™ to cyfrowy system zarządzania opracowany w celu umożliwienia kontroli, dokumentacji oraz śledzenia wszystkich przepustów przez cały cykl życia obiektu.
Włoska firma zajmująca się okablowaniem morskim inwestuje blisko 200 mln euro w nowy statek i dostosowanie jego sprzętu kablowego o wartości około 40 mln euro. Będzie też wyposażony w pakiet akumulatorów o łącznej mocy 3 MW.
Firma Jones Bros Civil Engineering zainstalowała około 117 kilometrów lądowych kabli wysokiego napięcia prądu stałego (HVDC) dla morskiej farmy wiatrowej Dogger Bank o przewidywanej mocy 3,6 GW.
Polska Grupa Zbrojeniowa nawiązuje współpracę z Palo Alto Networks
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku