Krzysztof Stopierzyński znowu to zrobił. Prezes Baltic Diving Solutions (BDS) po raz kolejny wykazał się biznesową dalekowzrocznością, powiększając swoją flotę o wielozadaniową jednostkę Baltic Constructor. Statek dotarł już do Polski, wzmacniając możliwości operacyjne BDS-u i potencjał rozwoju krajowego sektora offshore.
Szanowni Państwo, stało się – żyjemy w ciekawych czasach. 2023 rok w gospodarce morskiej w Polsce obfitował w wydarzenia warte odnotowania, a nie brakowało również momentów, które są najzwyczajniej w świecie ważne. Zapraszamy do przeglądu najważniejszych i najciekawszych wydarzeń, jakie miały miejsce w 2023 roku w kraju.
Czerwiec w gdańskiej stoczni Safe rozpoczął się od kolejnego wodowania. Tym razem na wodzie stanął kadłub holownika.
W gdańskiej stoczni Safe odbyło się wodowanie kolejnego holownika typu Shoalbuster 2711.
Ile i jakich statków potrzeba do budowy polskiego offshore, jakie są szanse na to, że zabiorą się za to polskie biura projektowe i stocznie, oraz na ile realny jest udział polskiego local content w tych inwestycjach? O to pytamy przedstawicieli stoczni Safe z Gdańska.
Od dłuższego czasu offshore wind rozgrzewa dyskusję oraz wyobraźnię branży morskiej w Polsce. W przestrzeni medialnej pojawia się coraz więcej zapewnień i ambitnych planów w zakresie rozwoju tego sektora. Również ministerstwa oraz sama Rada Ministrów zapewniają, iż będą wspierać rozwój polskiej morskiej energetyki wiatrowej, który ma w jak największym stopniu uwzględniać udział polskich firm w łańcuchu dostaw.
Wodowanie statku Multicat 3313 YN571830 odbyło się w poniedziałek w stoczni Safe. Jednostka jest pierwszą z serii trzech holowników budowanych w stoczni Safe dla holenderskiego klienta Damen Hardinxveld.
Zwodowana w środę (23 czerwca) jednostka o numerze budowy YN571824 to pierwszy z serii dwóch holowników budowanych w stoczni Safe.
PRCiP Sp. z o.o. w Gdańsku to skrót pełnej nazwy spółki - Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych. Firma została założona w 1947 roku jako przedsiębiorstwo państwowe, powołane do odbudowy infrastruktury portowej, zniszczonej podczas II Wojny Światowej. W kwietniu 1999 roku została sprywatyzowana. Spółka jest największym polskim przedsiębiorstwem pogłębiarskim. Posiada również korzystne położenie blisko Portu Gdańskiego z własnymi nabrzeżami i dużą powierzchnią składową. Została zaopatrzona w sprzęt pogłębiarski, zbudowan
Na przestrzeni ostatnich miesięcy polska branża stoczniowa musiała mierzyć się z globalnymi konsekwencjami pandemii koronawirusa i co za tym idzie dynamicznie zmieniającymi realiami gospodarczymi. Mimo trudności polskie stocznie produkcyjne walczą z kryzysem realizując dotychczasowe zamówienia. Poniżej przedstawiamy najciekawsze projekty zrealizowane w okresie od XI 2019 do XI 2020 roku.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem