Stocznia Mitsubishi Shipbuilding, należąca do grupy Mitsubishi Heavy Industries (MHI), 11 listopada przekazała duży prom samochodowy Keyaki. Zamawiającymi byli Shin Nihonkai Ferry Co., Ltd. oraz Japan Railway Construction, Transport and Technology Agency (JRTT).
10 września br. w kilku językach opublikowano „Guidelines on Cooperation between Customs and Port Authorities”. Światowa Organizacja Celna (WCO) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH) opublikowały zaktualizowany przewodnik na temat zasad metod współpracy między służbami celnymi a władzami portowymi i zarządami terminali oraz ich klientów.
Sea Women of Melanesia to pierwsza w regionie Pacyfiku organizacja zajmująca się ochroną środowiska morskiego, złożona wyłącznie z kobiet. Jej członkinie to rdzenne mieszkanki Papui-Nowej Gwinei. Mają na koncie ponad 330 badań raf i pomogły zabezpieczyć tysiące hektarów w 25 rezerwatach morskich. W sierpniu br. panie z Sea Women of Melanesia zdobyły EquatorPrize 2025!
Sztorm Floris, który w poniedziałek wyrządził szkody w Wielkiej Brytanii, dotarł we wtorek do zachodniej Szwecji oraz północnej Danii. W obu regionach odwołano kursy pociągów oraz promów.
Dla wielu zainteresowanych tematyką okrętową wieści z Australii mogą być zaskakujące. Choć temat pojawiał się wcześniej, to już stało się pewne, siły morskie Australii wzbogacą się o fregaty produkcji japońskiej. Po tym sukcesie można oczekiwać, że Kraj Kwitnącej Wiśni zdecyduje się na dalszą „ekspansję” w tym segmencie branży morskiej.
Japonia przeznaczy 550 miliardów dolarów na inwestycje w amerykański przemysł, w tym na strategiczne inwestycje w budowę statków. Prezydent Donald J. Trump zawarł bezprecedensową umowę o strategicznym handlu i inwestycjach między USA a Japonią – poinformował Biały Dom 23 lipca br. Stocznie i porty morskie obu krajów muszą przygotować się nowe wyzwania. Japońskie stocznie muszą być gotowe na transfer wiedzy. Japońskie porty muszą przygotować się na zwiększony import dóbr z USA.
Szanghaj to modelowy port morski, który świetnie żyje w symbiozie z dynamicznie rozwijającym się miastem, pełnymi garściami czerpiący z szybko rozwijającą gospodarką Chin. Szanghaj to wiodące „wrota” dla chińskiego eksportu. To również ośrodek biznesu morskiego, instytucji finansowych, prawnych i agencyjnych. To dynamicznie rosnąca gwiazda globalnej logistyki morskiej. Tutaj ma również, przy ulicy Yan’an East Road, swoją główną siedzibę Chipolbrok, działające do 1951 r. Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company.
Przepływające statki, mieszając wodę, przyczyniają się uwalniania znaczących ilości gazu cieplarnianego – metanu - informuje „Nature Communications Earth & Environment”.
W Japonii odbyła się uroczystość chrztu nowego statku we flocie przewoźnika Höegh Autoliners, Höegh Sunrise. To kolejna jednostka klasy Aurora, wpisującej się w politykę firmy na rzecz rozwoju zeroemisyjnej żeglugi. Z racji na to, że odpowiada za około 3% globalnych emisji, przy czym ich 90% pochodzi z transportu dalekomorskiego, przewoźnik dąży do popularyzowania nowych trendów i „podnoszenia poprzeczki”: w promowaniu bardziej zrównoważonej ekologicznie działalności morskiej.
Z udziałem kadry morskiej, władz i przedstawicieli stoczni odbyła się 21 maja ceremonia wcielenia do służby siódmej fregaty typu Mogami, JS Niyodo. Zbudowany w błyskawicznym tempie okręt zostanie wysłany do portu wojennego w Kure, gdzie stacjonuje 12. Dywizjon Eskortowy Japońskich Morskich Sił Samoobrony (JMSDF).
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?