W fińskiej stoczni trwają przygotowania do rozpoczęcia prób morskich ekologicznego wycieczkowca napędzanego metanolem, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Jedna z najważniejszych fińskich stoczni, należąca do grupy Meyer, rozpoczyna program NEcOLEAP. Jego celem jest opracowanie neutralnego dla klimatu statku wycieczkowego, a także zdekarbonizowanie zakładu stoczniowego przy użyciu innowacyjnych rozwiązań przyjaznych dla środowiska.
Linie wycieczkowe Carnival Corporation złożyły drugie w ciągu dwóch miesięcy zamówienie na duży statek wycieczkowy. Wybuduje go niemiecka stocznia Meyer Werft.
Budowa kolejnego statku wycieczkowego dla Disney Cruise Line osiągnęła kolejny kamień milowy. 20 marca w stoczni w Papenburgu odbyła się ceremonia położenia stępki, rozpoczynająca montaż kadłuba statku.
W gdańskiej stoczni odbyła się 12 marca ceremonia położenia stępki pod jednostkę patrolową dla Straży Granicznej Finlandii (Rajavartiolaitos). Baltic Operator realizuje dla fińskiej stoczni Meyer Turku zlecenie budowy i częściowego doposażenia kadłubów pod dwa patrolowce typu Turva.
Norweski wycieczkowiec firmy Norwegian Cruise Line, zawrócony z Port Louis na Mauritiusie w poniedziałek z powodu podejrzenia wybuchu epidemii cholery na statku, dostał zgodę na wejście do portu – podało BBC.
Meyer Werft podpisał umowę z jedną z największych firm oferujących rejsy wycieczkowe, Carnival Corporation. W ramach porozumienia podpisały kontrakt na budowę kolejnego, nowoczesnego wycieczkowca dla Carnival Cruise.
Jason Liberty został w styczniu br. mianowany przez Radę Dyrektorów przewodniczącym Rady Cruise Lines International Association (CLIA). To wiodąca organizacja stowarzyszająca branżę rejsów wycieczkowych. Jason Liberty jest prezesem i dyrektorem generalnym Royal Caribbean Group.
Kraj związkowy Meklemburgia-Pomorze Przednie ma nie podejmować działań prawnych przeciwko planowanej budowie terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Jak przekazał minister gospodarki Reinhard Meyer podczas czwartkowej wizyty w Schwerinie, uzyskano odpowiedzi w tej sprawie od strony polskiej. W efekcie władze landu miały zrezygnować z dalszego sprzeciwu wobec polskiej inwestycji.
Blok rufowy, podzielony na dwie części o łącznej masie 780 ton, opuścił gdańską stocznię Marine Projects Ltd. na pokładzie statku Meri i niebawem wyruszy do klienta, czyli fińskiej stoczni Meyer Turku, gdzie zostanie zintegrowany z kadłubem Star of the Seas – drugiego cruisera klasy Icon zamówionego przez Royal Carribean.
Już w piątek konferencja „Świat, który nadchodzi”
Unimot wynajmuje terminal LPG w niemieckim Wilhelmshaven
Szkoła Morska w Gdyni wykształci monterów turbin wiatrowych
Resort infrastruktury: plan ws. powrotu statków pod polską banderę
Testy atomowego okrętu podwodnego pod brytyjską banderą. HMS Anson wdrażany do służby
Tak powstaje baza serwisowa Baltic Power [wideo]