Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała 15 października o dostawie kolejnego wycieczkowca dla Disney Cruise Line, Disney Destiny. Jest to kolejny statek, który zakład dostarczył temu zamawiającemu. Jednocześnie ma to stanowić o dobrej kondycji stoczni, po niedawnych problemach finansowych.
Panel pod tytułem „Rola programu „Miecznik” dla polskiego przemysłu” podczas BaltExpo 2-25 był okazją do spojrzenia na najważniejsze i największe przedsięwzięcie z myślą o polskiej Marynarce Wojennej z perspektywy branży stoczniowej. Obok wzmacniania morskich zdolności obronnych przyczynia się do rozwoju gospodarczego i zwiększenia innowacyjność polskich przedsiębiorstw.
Na terenie mieszczącej się w Gdańsku stoczni Baltic Operator odbyła się ceremonia położenia stępki pod kolejną jednostkę patrolową dla fińskich służb granicznych (Rajavartiolaitos). Jest to kolejny etap umowy podpisanej w 2022 roku. Polski zakład jest podwykonawcą stoczni Meyer Turku.
Fińska stocznia z siedzibą w Turku, należąca do Grupy Meyer, podpisała umowę z Royal Caribbean umowę, która zabezpiecza temu przewoźnikowi pasażerskiemu plan budowy i dostarczenia kolejnych statków do 2036 roku. To długoterminowe porozumienie potwierdza również zamówienie na kolejne, megawycieczkowce klasy Icon, w tym zakontraktowany statek o roboczej nazwie Icon 5, a także opcje na Icon 6 i Icon 7. Wszystkie będą należały do serii największych tego rodzaju jednostek pasażerskich.
4 września o poranku przy Nabrzeżu Francuskim w Porcie Gdynia zakotwiczył nowoczesny wycieczkowiec Mein Schiff 7. Była to jego druga z trzech zaplanowanych na ten sezon wizyt. Kolejny raz jednostka pojawi się w Gdyni 29 września.
Fińska stocznia, w której są budowane największe statki wycieczkowe świata, bijąc tym samym kolejne rekordy, podkreśla swoje zaangażowanie na rzecz tworzenia zrównoważonego przemysłu stoczniowego. W ramach swojej polityki, aby ograniczać emisje szkodliwych substancji poinformowała o podjęciu „ważnego kroku”, jakim jest wdrożenie centralnego ogrzewania z myślą o budowanych statkach.
Na terenie fińskiej stoczni znanej z budowy wielkich statków wycieczkowych odbyła się, 9 września, ceremonia położenia stępki pod kolejnego giganta klasy Icon. W związku z tym odbyła się typowa dla branży stoczniowej uroczystość z udziałem zaproszonych gości, co było też okazją do podsumowań prac nad tą wyjątkową serią, powstającą dla Royal Caribbean.
Rok 2025 obfituje w mocne wydarzenia w niemieckiej branży stoczniowej. Po akcji ratowania Meyer Werft przed bankructwem i wydzieleniem stoczni w Kilonii od koncernu thyssenkrupp i przeobrażeniu jej w TKMS, pojawia się kolejny, „gorący” news morski. Niemieckie media podają, że koncern zbrojeniowy Rheinmetall ma wkrótce przejąć stocznię Naval Vessels Lürssen (NVL), co pozwoli jej otworzyć się bardziej na rynek zamówień w branży okrętowej.
Disney Cruise Line wchodzi w kolejny etap intensywnego rozwoju floty, a centralnym punktem tej ekspansji jest Disney Destiny. Statek o długości 340 metrów został oficjalnie zwodowany 9 sierpnia w stoczni Meyer Werft w Papenbergu w Niemczech, w uroczystości pełnej efektów świetlnych i typowych dla marki postaci Disneya.
Pierwszy z dwóch wielozadaniowych pełnomorskich patrolowców Fińskiej Straży Granicznej zamówionych w Meyer Turku, których kadłuby powstają w gdańskiej stoczni Baltic Operator, został oficjalnie ochrzczony. Otrzymał imię Karhu. Do służby wejdzie w 2026 roku.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim