Prezydent Joanna Agatowska sprzeciwia się planom budowy portu zewnętrznego w Świnoujściu, ale dostrzega potrzebę unowocześniania portowej infrastruktury. Podkreśla, że inwestycje muszą uwzględniać interesy mieszkańców, przede wszystkim branży turystycznej.
W reakcji na zwolnienie z aresztu Ukraińca podejrzewanego o wysadzenie gazociągu Nord Stream, w niemieckich mediach pojawiła się nieprawdziwa narracja przypisująca „ukraińskim sabotażystom” winę za pozbawienie Niemiec gazu w 2022 r.
Rosja zapowiada utrzymanie stałego poziomu dostaw ropy naftowej do Indii pomimo zachodnich sankcji. Jak poinformował podczas środowego briefingu w Delhi charge d’affaires rosyjskiej ambasady Roman Babuszkin, eksport odbywa się dzięki „bardzo, bardzo specjalnemu mechanizmowi”.
Na wodach nieopodal Antarktydy miały zostać przeprowadzone rekordowe połowy kryla antarktycznego. Choć jest wykorzystywany w branży spożywczej, stanowi kluczowy element łańcucha pokarmowego wielu zwierząt morskich, szczególnie wielorybów. Ogromny odłów tego skorupiaka ma stanowić ogromne zagrożenie dla ekosystemu, biorąc pod uwagę nie tylko populację waleni, ryb czy ptaków, ale też sprzyjać ociepleniu klimatu.
Tegoroczną edycję konferencji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej należy uznać za udaną. W Świnoujściu pojawiło się ponad 2,5 tysiąca uczestników reprezentujących zarówno deweloperów i łańcuch dostaw, jak też stronę rządową i regulacyjną. Cieszy szczególnie obecność tych drugich, bo to w ich stronę kieruje się coraz mocniej uwaga branży.
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni była miejscem V edycji konferencji pt. "Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych". W jej trakcie nie zabrakło tematów poświęconych rozwojowi , szansom i wyzwaniom dla branży morskiej, w tym transportu i energetyki. Organizatorem wydarzenia było Studenckie Koło Logistyki „Transport-Infrastruktura-Rozwój” WSAiB.
W dyskusjach na temat dekarbonizacji żeglugi i zastosowania paliw alternatywnych na statkach daje się zauważyć brak podejścia kompleksowego i interdyscyplinarnego. Mocno praktyczne i kosztowe podejście mają operatorzy flot. Swoiste podejście do zagadnienia mają konstruktorzy i producenci statków.
Dyrektor generalny TKMS twierdzi, że wybór amerykańsko-włoskiej oferty na okręty klasy fregata dla Marynarki Wojennej Norwegii może skończyć się problemami. Wydaje się to być także element strategii marketingowej, jako że niemiecka stocznia dąży do sprzedaży swojej oferty, kolejnej, jakie zaprezentowano stronie norweskiej.
Coraz częściej mamy doniesienia o tym, że uszkadzana jest infrastruktura energetyczna, jak kable podmorskie czy rurociągi. Celem pierwszej edycji EnergySecurityCongress.pl było przeanalizowanie obecnych zagrożeń na morzu, a także zastanowienie się jak w jaki sposób dostosować przepisy prawne i wykorzystać zdobycze technologii by morskie farmy wiatrowe, terminale gazowe i naftowe oraz podmorskie kable, a także porty były lepiej chronione na Bałtyku.
Media obiegła informacja, że TotalEnergies, francuski koncern energetyczny, miał wstrzymać swoje projekty rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w USA. Jako przyczynę podano niepewność po wygraniu wyborów prezydenckich przez Donalda Trumpa, który wcześniej negatywnie wypowiadał się o energii pochodzącej z wiatru, sprzyjając bardziej wydobyciu konwencjonalnych źródeł kopalnych. Istnieją także obawy, że nowa administracja będzie rzucać kłody pod nogi firmom zaangażowanym w rozwój nisko- i zeroemisyjnych kierunków branż onshore i off
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Broń laserowa dla Royal Navy. Ponad 300 mln funtów na uzbrojenie do zwalczania dronów
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”