Wyzwania geopolityczne i gospodarcze wpłynęły na przepustowość wszystkich portów w 2023 roku. Port Gdańsk i Port Gdynia chwaliły się rekordowymi przeładunkami. Tymczasem czołowy port Niemiec jak i Europy narzeka na pogarszający się rozwój krajowej gospodarki i słabą atmosferę konsumencką, które miały również wpływ na jego działalność. Dla Hamburga rok 2023 okazał się dużo słabszy niż 2022, mimo wychodzenia ze skutków pandemii COVID-19.
Według analityków, najważniejszy odcinek dolnej rzeki Missisipi spadł w zeszłym tygodniu o kilka cali i wynosi obecnie nieco powyżej najniższego w historii poziomu, który został zanotowany w październiku ubiegłego roku. Szacuje się, że pozostanie na tym niżu w chwili rozpoczęcia najbardziej pracowitego sezonu eksportu zboża w USA.
Thomas Rouyant (LinkedOut) prowadzi w okołoziemskich regatach samotników Vendee Globe, wyprzedzając kolejnego żeglarza o 19 mil morskich. Dotychczasowy lider Charles Dalin zmaga się z awarią jachtu i traci do prowadzącego już ponad 100 mil.
Ponad 10 miesięcy temu, polski kapitan Andrzej Lasota wraz z załogą został zatrzymany przez meksykańskie służby. Dopiero teraz tamtejsza prokuratura wniosła do sądu akt oskarżenia. Jak poinformowało RMF24, mężczyzna ma odpowiedzieć przed sądem jako bezpośredni sprawca nielegalnego przemytu wyłącznie na podstawie zeznań przesłuchanych do tej pory osób. Grozi mu 10 lat więzienia.
Nawet nie pół roku trwała bezawaryjna działalność najnowszej jednostki Stena Line. STENA ESTRID - schodzi na dock w celu naprawy silnika.
Należący do Color Line prom Color Hybrid popadł w czwartkowy wieczór w poważne kłopoty. W trakcie jednego z kursów doszło do zaniku napięcia. Nie pozostało to bez wpływu na rozkład rejsów.
Piętrzą się problemy Baleàrii. Operator promowy obsługujący połączenia na Morzu Śródziemnym wciąż nie może zoptymalizować swojej siatki połączeń.
Niemiecka stocznia FSG (Flensburger Schiffbau Gesellschaft) w ostatnich tygodniach została okryta złą sławą. Zakłady z powodu kłopotów finansowych borykają się z brakiem terminowości i mogą mieć znaczne opóźnienia dostaw kolejnych promów.
Nie doszła do skutku zapowiadana na koniec czerwca inauguracja promu Nova Star, który ma wykonywać kursy na trasie Gdańsk-Nynäshamn. Informacja ta wywołała rozczarowanie wśród wielu pasażerów, którzy mieli wykupione rezerwacje na rejsy, jakie miały się odbyć na przełomie czerwca i lipca.
Agencja Rozwoju Przemysłu chce przejąć udziały Gdańsk Shipyard Group – poinformowała poniedziałkowa „Rzeczpospolita”. Obecnie należą one do ukraińskiego właściciela zakładu Serhija Taruty. Jak dodaje dziennik, sytuacja zakładu się pogarsza.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie