Firma MAN Cryo została zakontraktowana przez Torghatten Nord A/S, norweskiego przewoźnika promowego, do pracy nad przedsięwzięciem obejmującym projektowanie i inżynierię dwóch nowych promów RoPax napędzanych wodorem. Projekt wynika z inicjatywy norweskiego rządu, aby główne statki obsługujące wymagającą przeprawę między kontynentem a Lofotami stały się bezemisyjne.
X-Press Feeders wraz Zarządem Portu Singapur i PSA Singapore osiągnęli dziś historyczny kamień milowy w kierunku zrównoważonej żeglugi wraz z pomyślnym zatankowaniem pierwszego, dwupaliwowego statku napędzanego metanolem. W ten sposób to niewielkie państwo, posiadające istotną pozycję jako port morski i centrum biznesowe ma stać się ważnym graczem na rynku promowania i wdrażania paliw odnawialnych w branży transportowej oraz globalnym przemyśle morskim.
Port Antwerpia-Brugia zaprezentował 14 maja holownik Methatug. Jednostka napędzana metanolem, jest częścią programu ekologizacji floty portowej i ważnym krokiem w kierunku przejścia na port neutralny dla klimatu do 2050 roku. Projekt jest finansowany przez europejski program badawczy Horyzont 2020 i jest częścią projektu FASTWATER, który ma na celu wykazanie możliwości wykorzystania metanolu jako zrównoważonego paliwa dla branży morskiej.
Porty EU muszą zainwestować 80 mld euro w ciągu najbliższych 10 lat, jeśli chcą utrzymać konkurencyjną pozycję w globalnych łańcuchach logistycznych – wynika z najnowszego raportu ESPO. Inwestować trzeba w infrastrukturę i suprastrukturę, w nabrzeża i akwatoria, infrastrukturę przemysłową i logistyczną oraz ich otoczenie. Nie można oszczędzać w wydatkach na marketing i ludzi.
Unimot Paliwa – spółka z Grupy Unimot, podpisała list intencyjny z Peninsula Petroleum Limited dotyczący współpracy firm w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w portach w Gdańsku i Gdyni.
Morze Śródziemne i wschodni Atlantyk oraz morza przyległe to akweny niezwykle atrakcyjne dla turystów korzystających z rejsów wycieczkowych. To drugi co do wielkości rynek cruisów na świecie, z 21,5% udziałem w rynku i miejscem docelowym ponad 7 mln pasażerów rocznie.
Pierwsza operacja bunkrowania LNG między statkami została pomyślnie przeprowadzona w porcie w Kłajpedzie. 9 kwietnia tankowiec LNG Avenir Aspiration zabunkrował 326 m3 skroplonego gazu ziemnego na 170-metrowym kontenerowcu CMA CGM Aurora. To znaczący kamień milowy dla usług morskich w głównym litewskim węźle transportowym.
Łotewska firma od miesięcy zaopatruje w paliwo (bunkier) rosyjską tzw. flotę cieni, czyli wyeksploatowane i często niemające ubezpieczenia statki - ujawniła we wtorek telewizja SVT. Tankowanie odbywa się za pośrednictwem cypryjskiego tankowca zakotwiczonego u wybrzeży Gotlandii na Morzu Bałtyckim.
Pierwszy na świecie duży kontenerowiec napędzany metanolem Ane Maersk zawinął 1 kwietnia do mieszczącego się w porcie w Antwerpii MSC PSA European Terminal (MPET). Statek zakończył w nim swoją pierwszą operację bunkrowania na wodach europejskich. Skutecznie zrealizowana procedura ma wpisywać się w ideę dekarbonizacji transportu morskiego i Portu Antwerpia-Bruga, aby stać się miejscem obsługi jednostek z napędem konwencjonalnym, jak i coraz popularniejszym ekologicznym, o niższej lub zerowej emisji CO2.
W Japonii nazwano kolejny, wyjątkowy statek we flocie Maersk, który wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi poprzez użycie zielonego paliwa. Astrid Maersk to drugi z 18 zaplanowanych dużych kontenerowców zasilanych metanolem, dostarczanych zamawiającemu w latach 2024-2025. Firma oczekuje, że nowa seria przyczyni się do osiągnięcia celu związanego z dążeniem do zerowej emisji CO2 i stania się przyjazną środowisku.
Wzrośnie budżet na budowę Drogi Wodnej z Zalewu Wiślanego do Zatoki Gdańskiej. Zyska na tym Port Elbląg
Ukraina odbudowuje marynarkę wojenną. Korweta Hetman Iwan Mazepa rozpoczyna próby morskie
22 mln zł kosztowała modernizacja portu we Fromborku nad Zalewem Wiślanym
Exail wybrany przez Navantia do wyposażenia okrętów podwodnych proj. S-80. Takie są oferowane także Polsce
CEVA Logistics logistycznym wsparciem Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024
Marszałek Struk spotkał się z ambasadorem Danii. Tematem rozmowy morska energetyka wiatrowa na Bałtyku