Firma PORR S.A., wykonawca inwestycji Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. – terminalu instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych w Świnoujściu, została uhonorowana Nagrodą II stopnia w Konkursie Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa „Budowa Roku 2024" oraz Złotą Kotwicą BALTEXPO w kategorii Infrastruktura. To wyjątkowe wyróżnienia.
Pierwsze przyznawane jest przez uznanych specjalistów branży budowlanej, których ocena stanowi o najwyższej jakości realizacji inwestycji. Wyróżnienie podczas Baltexpo stanowi zaś wyraz uznania ze strony bardzo wymagającego sektora: branży morskiej i obronnej.
Nagrodzone przedsięwzięcie realizowane było w ramach zadania inwestycyjnego „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu dla obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej". To projekt o kluczowym znaczeniu dla rozwoju polskiego sektora offshore oraz wzmocnienia pozycji portu w Świnoujściu jako zaplecza dla morskiej energetyki wiatrowej.
- Gratulujemy naszym partnerom z PORR zdobycia również Złotej Kotwicy za realizację inwestycji w terminalu LNG w Świnoujściu – dodaje Krzysztof Sadowski, wiceprezes ds. infrastruktury ZMPSiŚ.
- Złote Kotwice na BALTEXPO 2025 – za rozbudowę części morskiej terminalu regazyfikacyjnego w Świnoujściu – oraz Offshore – za budowę Terminala Instalacyjnego Morskich Farm Wiatrowych – to ogromne wyróżnienie i potwierdzenie wysokiej jakości pracy zespołu PORR - powiedział Piotr Kledzik, Prezes Zarządu PORR S.A. - Jesteśmy dumni z tego, że nasze projekty przyczyniają się do rozwoju polskiej infrastruktury morskiej i bezpieczeństwa energetycznego kraju. Szczególnie cieszy nas doskonała współpraca z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, który jest wymagającym, ale niezwykle partnerskim i profesjonalnym klientem. Ta nagroda motywuje nas do dalszego podnoszenia standardów i realizacji ambitnych inwestycji, które kształtują przyszłość polskiego sektora morskiego i offshore - podkreśla.
Rozbudowa terminalu LNG to jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce ostatnich lat. Umożliwiła zwiększenie zdolności importowych gazu skroplonego oraz elastyczność dostaw surowca z różnych kierunków świata. Dzięki temu projektowi w gazoporcie powstało drugie stanowisko, łączące funkcje importu i eksportu gazu skroplonego, a także bunkrowania paliwa LNG.
W dobie niespokojnej sytuacji geopolitycznej ma to ogromne znaczenie dla wzmocnienia bezpieczeństwa energetycznego kraju i stabilności całego systemu energetycznego.
- Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. z satysfakcją obserwuje, jak realizowane na terenach portowych inwestycje – zarówno w obszarze energetyki wiatrowej, jak i gazowej – stają się istotnym filarem transformacji energetycznej oraz niezależności energetycznej Polski - deklaruje Krzysztof Sadowski.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął