W pandemii długi firm transportowych wzrosły o 27 proc. i przekraczają 1,2 mld zł - wynika z raportu Krajowego Rejestru Długów. Rekordowe zobowiązania, 11 mln zł, ciążą na spółce z Warszawy, która zalega m.in. w opłatach za energię.
Tysiące ludzi utonęły w ostatnich dekadach na Oceanie Indyjskim w drodze na Majottę, jedyną wyspę archipelagu Komorów, która wciąż należy do Francji. Ci, którym udało się dopłynąć, stają się celami obław urządzanych przez miejscową ludność, która nie chce się niczym dzielić ze swymi niedawnymi rodakami. Podziały pogłębia szalejąca na wyspie pandemia Covid-19, która nie powstrzymała zdesperowanych ludzi chcących dopłynąć do lepszego świata.
Polscy eksporterzy, mimo spadku eksportu w zeszłym roku, dość dobrze poradzili sobie z koronakryzysem i szybko odrabiają straty - uważają analitycy instytucji płatniczej Akcenta w komentarzu do poniedziałkowych danych GUS.
2020 r. zakończy się 3,1-proc. spadkiem polskiego PKB, co będzie jednym z najlepszych wyników w UE - ocenił Polski Instytut Ekonomiczny w premierowym wydaniu „Przeglądu Gospodarczego PIE”. W kolejnych dwóch latach nasza gospodarka będzie nadrabiać straty spowodowane pandemią.
Polacy są umiarkowanie zadowoleni ze swojej pracy - w skali 1-4 wskazywali średnio 3,5 - wynika z badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Uniwersytetu Jagiellońskiego. W 2019 r. pracowaliśmy średnio ponad 44 godziny tygodniowo.
Bilet wstępu do Wenecji, który władze miasta postanowiły wprowadzić, by ograniczyć niekontrolowany napływ turystów, będzie obowiązywał od 2022 roku. Znów w ostatnim czasie opóźniono wejście w życie tej opłaty, gdyż z powodu pandemii brakuje turystów.
Odbudowa polskiej gospodarki będzie najsilniejsza na tle wszystkich krajów UE - ocenia ministerstwo rozwoju, pracy i technologii, odnosząc się do jesiennych prognoz gospodarczych Komisji Europejskiej.
O optymalnych sposobach reakcji przedsiębiorstw na kryzys gospodarczy rozmawiamy z Mariuszem Grajdą, partnerem zarządzającym firmy doradczej MGW CCG.
W II kwartale nastąpił niewielki spadek fuzji i przejęć, jednak wraz z wygasaniem narzędzi pomocowych dla firm rynek M&A może się ponownie ożywić. Wpływ na to mogą mieć pojawienie się podmiotów do przejęcia i łatwo dostępne finansowanie. Dotyczy to także okazji zakupów na zagranicznych rynkach, dzięki czemu polskim przedsiębiorstwom łatwiej będzie prowadzić ekspansję za granicą. Prezes GPW przestrzega jednak, że akwizycję trzeba umiejętnie przeprowadzić, a potem zintegrować firmy, by korzystać z efektu synergii lub skali.
Osłabienie globalizacji spowolni rozwój światowej gospodarki, ale dla Polski może być szansą na rozwój. – Firmy na całym świecie będą szukały tanich miejsc produkcji, żeby obniżyć koszty działalności, ale będą rozsądnie wybierać lokalizacje – mówi Stefan Kawalec, prezes zarządu Capital Strategy. Dla wielu – przede wszystkim z Europy Zachodniej, lecz także z Azji – dobrą lokalizacją będzie właśnie Polska, ze względu na położenie w Europie Środkowej, przynależność do Unii Europejskiej i fakt, że wciąż mamy dużo niższe koszty pracy
Baltic Power rozmawia z rybakami z polskiego wybrzeża
20 maja rozpocznie się 16. edycja ćwiczeń taktyczno-specjalnych pk. "Renegade/Sarex-24"
Nadir i Zenit - nowe Omegi w barwach Politechniki Morskiej w Szczecinie ochrzczone
Kolejne ataki Huti na żeglugę na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Noc Muzeów 2024 w Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury