Odbudowa polskiej gospodarki będzie najsilniejsza na tle wszystkich krajów UE - ocenia ministerstwo rozwoju, pracy i technologii, odnosząc się do jesiennych prognoz gospodarczych Komisji Europejskiej.
Jak przypomniało ministerstwo, KE szacuje, że spadek PKB w Polsce w 2020 roku wyniesie 3,6 proc. Jest to wynik lepszy od szacunków letniej prognozy (-4,6 proc.) oraz wiosennej (-4,3 proc.). Na tle krajów UE osłabienie aktywności w 2020 roku będzie niższe niż unijna średnia (-7,4 proc.), a także niż w strefie euro (-7,8 proc.).
Spośród krajów UE jedynie Litwa, Irlandia i Szwecja będą mniej dotknięte ekonomicznie przez pandemię w tym roku - czytamy.
W ocenie resortu rozwoju, pracy i technologii, pozytywny jest fakt szybkiej odbudowy gospodarki.
"Poziom polskiego PKB w 4. kwartale 2022 roku będzie wyższy o ok. 3,4 proc. w porównaniu z 4. kwartałem 2019, a więc sprzed wystąpienia pierwszych objawów pandemii. Będzie to najsilniejsze odbicie na tle wszystkich krajów UE, przy czym, w takich krajach jak Hiszpania, czy Włochy PKB będzie nadal niższy (o ok. 3 proc.), zaś PKB całej UE będzie zbliżony do poziomu sprzed pandemii" - wskazuje ministerstwo.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych