W Japonii jest sprawdzane w praktyce rozwiązanie, które ma zrewolucjonizować branżę portową, wpływając na jej dekarbonizację. Do innowacji w związku z wprowadzaniem ekologicznych napędów na statkach dolicza się także wyposażanie w nie maszyn wykorzystywanych w portach.
W stoczni Kawasaki Heavy Industries w Kobe zwodowano, 17 października br., czwarty okręt podwodny typu Taigei, przyszły JS Raigei (SS 516).
Globalny lider technologiczny ABB na zlecenie IHI Power Systems opracowuje elektryczny holownik dla portów Zatoki Tokijskiej. Jednostkę będzie użytkował japoński specjalista od holowania - Tokyo Kisen.
Po prawie trzech latach przerwy w Oslo ponownie odbyły się targi Nor-Shipping – największe w Norwegii wydarzenie dla przemysłu morskiego i oceanicznego - i jedno z kilku wiodących na świecie. Podczas czterech dni targowych 4-7 kwietnia tegoroczne targi w Lillestrøm koło Oslo przyciągnęły w sumie 18 000 odwiedzających, a hale wystawowe i sale konferencyjne tętniły energią i rozmowami o nowych możliwościach biznesowych. Nie zabrakło też polskich firm.
Jest niemal zasadą, iż umowy czarterowe zawierają postanowienie określające port lub zespół portów, w którym statek winien być zwrócony (redelivery) przez czarterującego do armatora, ze zwyczajową przy tego typu postanowieniach formułą czarterową „in like good order and condition, ordinary wear and tear excepted” [NYPE 93, Kl. 10, linie 130 do 136; SHELTIME 4, Kl. 16, linie 308-310; BALTIME 1939; Kl. 7, linie 93-100].
Suiso Frontier, japoński zbiornikowiec do przewozu skroplonego wodoru otrzymał certyfikat biura klasyfikacyjnego Nippon Kaiji Kyokai. Pierwszy na świecie zbiornikowiec do transportu skroplonego wodoru powstał w Kawasaki Heavy Industries.
Wspaniały sukces odnieśli Mikołaj Staniul i Jakub Sztorch – żeglarze AZS AWFiS Gdańsk w znakomitym stylu zostali w Gdyni mistrzami świata juniorów w olimpijskiej klasie 49er. – To pierwszy medal mistrzostw świata zdobyty w tej klasie przez biało-czerwonych – podkreślił trener Dominik Buksak.
Kawasaki Heavy Industries zakończyło budowę Kobe LH2 Terminal, pierwszego importowego terminala skroplonego wodoru. Obiekt powstał dla bezemisyjnej Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association (HySTRA).
Inspektorzy zatrudnieni w celu sprawdzenia uszkodzonego ładunku i kontenerów na ONE Apus twierdzą, że operacje rozładunku prawdopodobnie potrwają jeszcze kilka tygodni.
O początkach działania, zrealizowanych inwestycjach oraz wyzwaniach, jakie stoją przed Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, rozmawiamy z Prezesem Wód Polskich Przemysławem Dacą.
Ruszył proces ws. patrolowca Straży Granicznej, którego dostarczyła francuska stocznia
Cadeler inwestuje w nowy statek i zabezpiecza kolejny kontrakt w związku z budową morskich farm wiatrowych
Dominion Energy rozpoczyna budowę morskiej farmy wiatrowej na wodach USA
Baltic Business Forum: Metinvest dostrzega możliwości wzrostu efektywności tranzytu przez Polskę
Equinor odkrył złoża ropy naftowej w odwiercie na polu Svalin na Morzu Północnym
Ekologiczna katastrofa na Hvarze; statki zmieniają plaże w szamba