• <

Cadeler inwestuje w nowy statek i zabezpiecza kolejny kontrakt w związku z budową morskich farm wiatrowych

rk

23.05.2024 14:12 Źródło: Cadeler
Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas Cadeler inwestuje w nowy statek i zabezpiecza kolejny kontrakt w związku z budową morskich farm wiatrowych

Partnerzy portalu

Fot. Cadeler

Firma działająca w sektorze morskiej energetyki wiatrowej składa zamówienie na budowę trzeciego statku klasy A przeznaczonego do prac morskich. Podpisuje także umowę na rezerwację statku instalacyjnego z nieujawnionym klientem, zabezpieczając zdolności produkcyjne dla przyszłych projektów o wartości do 700 milionów euro.

Cadeler ogłosił 23 maja podpisanie znaczącej umowy rezerwacji statku instalacyjnego z nieujawnionym klientem na nadchodzące projekty instalacji farm wiatrowych. Jeśli wszystkie opcje zostaną wykorzystane w trakcie czteroletniej umowy, będzie to największa transakcja w historii Cadeler, a potencjalna wartość projektów, które mają zostać zrealizowane w ramach umowy, szacowana jest na 400-700 mln euro. Umowa zabezpiecza dostępność jednego lub więcej zdolnych do pracy statków z pełnej wszechstronności floty statków instalacyjnych Cadeler, w tym nowo budowanego statku klasy A, który jest obecnie w budowie. Rozpoczęcie prac jest planowane na 2027 rok.

Najnowocześniejsza flota statków Cadeler do projektów instalacji morskich farm wiatrowych będzie wykorzystywana do transportu i instalacji zarówno fundamentów, jak i generatorów turbin wiatrowych (WTG) w celu zapewnienia maksymalnej wydajności, synergii i elastyczności. Podpisanie tej umowy rezerwacyjnej podkreśla rosnące znaczenie inicjatyw związanych z energią odnawialną i kluczową rolę Cadeler w napędzaniu przejścia na odnawialną morską energię wiatrową na całym świecie.

- Nasza nowa umowa rezerwacji statków podkreśla kluczową rolę terminowych i ambitnych strategii rezerwacji statków oraz elastyczności floty, aby sprostać szybko rosnącym potrzebom projektów morskiej energetyki wiatrowej na całym świecie. Cadeler pozostaje zaangażowany w zaspokajanie potrzeb naszych klientów dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i niezrównanej obsłudze, zapewniając realizację ich projektów energii odnawialnej w ramach budżetu i na czas. Sukces naszych klientów ma ogromne znaczenie, nie tylko dla rentowności komercyjnej, ale także dla naszych wspólnych wysiłków na rzecz przesuwania granic tego, co jest możliwe do osiągnięcia w ekspansji morskiej energetyki wiatrowej - powiedział Mikkel Gleerup, prezes Cadeler.

Dzień wcześniej, 22 maja, firma poinformowała potwierdził dziś, że złożył zamówienie na budowę trzeciego najnowocześniejszego statku klasy A do instalacji farm wiatrowych. Będzie to jedenasty statek we flocie Cadeler. Jest to efektem globalnego popytu na coraz bardziej zaawansowane technologicznie statki do instalacji morskich farm wiatrowych, a także wzrost wielkości i mocy morskich turbin wiatrowych. Odpowiadając na to zapotrzebowanie, Cadeler zawarł wiążącą umowę na produkcję i dostawę trzeciego statku klasy A - Wind Apex. Hybrydowa konstrukcja statków klasy A ma oferować wyjątkową elastyczność, ponieważ każda z jednostek może być przeznaczona do ustawiania fundamentów morskich, jak i instalacji generatorów turbin wiatrowych.

Obecnie Cadeler posiada dwa statki klasy P, dwa klasy M i dwa klasy A w budowie. Dzięki ciągłej rozbudowie największej w branży floty morskich statków instalacyjnych typu jack-up, Cadeler ma być gotowy sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu rynku. Trzeci statek klasy A, który ma zostać dostarczony w pierwszej połowie 2027 roku. Powstanie w chińskiej stoczni COSCO Heavy Industries w Qidong, zgodnie ze standardami projektowymi, które pozwolą mu pływać pod duńską banderą. Statki klasy P i A są budowane w ścisłej współpracy ze strategicznymi partnerami Cadeler, do których należą GustoMSC NOV, Kongsberg, Huismann i MAN Energy.

Cena kontraktowa za dostawę nowego statku wynosi około 400 mln dolarów. Powierzchnią pokładu ma wynosić 5 600 m2 a ładowność ponad 17 000 ton. Do zadań statków klasy A będzie należał transport i instalacja do siedmiu kompletnych turbin o mocy 15 MW na ładunek lub sześć zestawów fundamentów monopalowych 2XL, zmniejszając liczbę tranzytów potrzebnych do realizacji każdego przedsięwzięcia, co oznacza też ograniczenie emisji CO2. Podobnie jak statki klasy P, jednostki klasy A będą obsługiwać jedne z największych wymiarów komponentów turbin wiatrowych w branży morskiej energetyki wiatrowej.

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.