Globalny lider technologiczny ABB na zlecenie IHI Power Systems opracowuje elektryczny holownik dla portów Zatoki Tokijskiej. Jednostkę będzie użytkował japoński specjalista od holowania - Tokyo Kisen.
Nowy holownik będzie wyposażony w platformę systemu energetycznego ABB Onboard DC Grid™. Taiga, pierwszy tego rodzaju jednostka w Japonii, wspiera realizację celów zerowej emisji zanieczyszczeń w sektorze żeglugi w Japonii.
Bezemisyjny holownik jest wynikiem współpracy pomiędzy Tokyo Kisen i e5 Lab, japońskim konsorcjum, którego celem jest planowanie i rozwój w pełni elektrycznych statków.
Zbudowany w stoczni Kanagawa Dockyard w Kobe, holownik ma zostać dostarczony do końca grudnia 2022 roku. Holownik portowy będzie wykorzystywany do manewrowania innymi jednostkami pływającymi poprzez ich pchanie lub holowanie za pomocą 2,5 MWh systemów akumulatorowych dostarczonych i zintegrowanych przez ABB. Pozwoli to na codzienną redukcję emisji gazów cieplarnianych i funkcjonowanie jako zapasowa rezerwa mocy zapobiegająca dłuższym przerwom w dostawie energii.
Jak czytamy na stronie ABB, Onboard DC Grid™ pomaga obniżyć zużycie paliwa, zmniejszając w ten sposób wpływ na środowisko. Akumulatory będą w stanie niemal natychmiast zasilić system napędowy holownika, a System Zarządzania Energią i Mocą ABB (PEMS™) będzie sterował ogólną dystrybucją energii, zwiększy odporność na awarie i zapewni wysoki stopień niezawodności.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów