Globalny lider technologiczny ABB na zlecenie IHI Power Systems opracowuje elektryczny holownik dla portów Zatoki Tokijskiej. Jednostkę będzie użytkował japoński specjalista od holowania - Tokyo Kisen.
Nowy holownik będzie wyposażony w platformę systemu energetycznego ABB Onboard DC Grid™. Taiga, pierwszy tego rodzaju jednostka w Japonii, wspiera realizację celów zerowej emisji zanieczyszczeń w sektorze żeglugi w Japonii.
Bezemisyjny holownik jest wynikiem współpracy pomiędzy Tokyo Kisen i e5 Lab, japońskim konsorcjum, którego celem jest planowanie i rozwój w pełni elektrycznych statków.
Zbudowany w stoczni Kanagawa Dockyard w Kobe, holownik ma zostać dostarczony do końca grudnia 2022 roku. Holownik portowy będzie wykorzystywany do manewrowania innymi jednostkami pływającymi poprzez ich pchanie lub holowanie za pomocą 2,5 MWh systemów akumulatorowych dostarczonych i zintegrowanych przez ABB. Pozwoli to na codzienną redukcję emisji gazów cieplarnianych i funkcjonowanie jako zapasowa rezerwa mocy zapobiegająca dłuższym przerwom w dostawie energii.
Jak czytamy na stronie ABB, Onboard DC Grid™ pomaga obniżyć zużycie paliwa, zmniejszając w ten sposób wpływ na środowisko. Akumulatory będą w stanie niemal natychmiast zasilić system napędowy holownika, a System Zarządzania Energią i Mocą ABB (PEMS™) będzie sterował ogólną dystrybucją energii, zwiększy odporność na awarie i zapewni wysoki stopień niezawodności.
90 lat temu podniesiono polską banderę na niszczycielu ORP "Burza"
Polferries: koszty paliwa przekładają się na ceny usług; przenosiny do Gdyni pod znakiem zapytania
Umowa o budowę statku – jednostki specjalistyczne
Jeszcze żaden kontenerowiec nie poszedł na złom w tym roku
Pierwszy statek Damen dostarczony do brytyjskiej Royal Navy
PRS będzie nadzorował przystosowanie PSV Sylur dla Petrobaltic