Przez dziesięciolecia branża portowa postrzegana była jako wyjątkowo stabilna w konserwatywnych poglądach. Ich podstawą są lata doświadczenia w zapewnieniu bezpiecznego i odpornego na zaburzenia sposobu funkcjonowania portów jako instytucji odgrywających ważną, choć dość tradycyjnie postrzeganą rolę w transporcie i logistyce dostaw.
Przed rozpoczęciem tegorocznych targów Baltexpo wielu zadawało sobie pytanie o to, jak będą wyglądały po raz pierwszy pod auspicjami Międzynarodowych Targów Gdańskich. Teraz, kiedy kurz opadł, można już stwierdzić, że debiut nowego organizatora i powrót znanej marki targów wypadły co najmniej obiecująco.
Holenderski gigant branży morskiej jest liderem przedsięwzięcia związanego z budową czterech fregat zwalczania okrętów podwodnych (ASW, Anti-Submarine Warfare). Na początku lipca podpisał dokument współpracy z rodzimym przedsiębiorstwem, który dostarczy wyposażenie dla wszystkich czterech okrętów. Po dwa z nich zasilą szeregi odpowiednio holenderskiej i belgijskiej marynarki wojennej.
Transport zbóż stał się nieoczekiwanie jednym z najważniejszych tematów sezonu, co jest oczywiście spowodowane konfliktem w Ukrainie. Uwaga mediów skupiła się m.in. na problemach technicznych, ale nieco światła powinno paść na wynalazek Zrembu Chojnice, który może wiele z nich rozwiązać.
Niemiecki przewoźnik Hapag-Lloyd rozpoczął instalację urządzeń w kontenerach do ładunków suchych umożliwiających śledzenie lokalizacji oraz stanu ładunku w czasie rzeczywistym.
22 małe i średnie polskie firmy zgłosiły gotowość do zaprojektowania innowacyjnych produktów i usług w portach i stoczniach. Po firmach z Francji, polscy przedsiębiorcy są drugą tak liczną grupą gotową działać w projekcie GALATEA.
Rewolucja informatyczna w portach i biznesie morskim jest jednym z wiodących trendów, który wpłynął na logistykę morską - wynika z najnowszego raportu opublikowanego przez Bank Światowy we współpracy z International Association of Ports and Harbors (IAPH).
Przemysł okrętowy zastanawia się nad konstrukcją, budową i eksploatacja statków autonomicznych po epoce koronawirusa. Widzimy, że ta epoka odciśnie piętno nie tylko na stylu życia ludzkości, ale również na transporcie morskim i systemach obsługi wydobycia ropy i gazu offshore. Obecnie budowane jednostki są coraz bardziej zautomatyzowane. Statki często są wyposażone w systemy wspomagania decyzji załogi oraz układy diagnostyczne zainstalowanych urządzeń. Coraz więcej systemów zainstalowanych na statkach i jednostkach offshore może
W czwartek 13 sierpnia w Kapitanacie Portu Północnego miało miejsce podpisanie umowy między Politechnika Gdańską a Zarządem Morskiego Portu Gdańsk, której celem jest pilotażowe wdrożenie systemów Internetu Rzeczy (ang. Internet of Things- loT) dla poprawienia efektywności i bezpieczeństwa w Porcie Gdańsk.
Wyzwania morskie ewoluują - podobnie jak technologie umożliwiające sprostanie im. Usługi cyfrowe Alfa Laval dla kotłów Aalborga to oparty na danych sposób zapewnienia bezawaryjności, poprawy wydajności i obniżenia kosztów eksploatacji. Tworząc cyfrowe połączenie między systemem kotłowym i naszą wiedzą, możecie Państwo bezpośrednio skorzystać z możliwości jakie oferujemy.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem