Port Szczecin-Świnoujście poinformował, że znalazł się wśród dziesięciu europejskich portów z największym potencjałem na rozwój według ekspertów z Accolade.
W obliczu rosnących wymagań łańcucha dostaw, zmieniającej się sytuacji na rynku paliw oraz przeciążenia infrastruktury drogowej i portowej, coraz więcej firm poszukuje alternatywnych możliwości transportowych. Oferta intermodalna MSC Poland łączy transport morski, kolejowy i drogowy, aby zapewnić płynny przepływ Twoich towarów, jednocześnie wspierając cele zrównoważonego rozwoju.
Nowoczesne porty morskie to rozległe terytorialnie i złożone w swej strukturze podmioty. W portach morskich są realizowane różnorodne działalności gospodarcze, w tym działalność transportowa, intermodalna, handlowa, celna, a czasami i przemysłowa. Porty morskie są również integralnymi podmiotami wielogałęziowych systemów transportowych i logistycznych danego kraju. Mają kluczowe znaczenie dla wymiany towarowej, przez co odgrywają znaczącą rolę w gospodarkach, oddziałując na ich wzrost i rozwój ekonomiczny.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poinformował o otrzymaniu wyróżnienia podczas XIII Forum Transportu Intermodalnego FRACHT w Sopocie za wybitne osiągnięcia na rzecz rozwoju transportu intermodalnego. Nagroda ma być dowodem skuteczności prowadzonej działalności i wysiłków na rzecz zwiększenia wydajności przeładunków i transportu w szczecińskim i świnoujskim porcie.
Przed nami XIII edycja Forum FRACHT. Wydarzenie odbędzie się w dniach: 26-27 marca 2025 roku w Sopocie. Tym razem hasłem przewodnim konferencji będzie polska prezydencja w Radzie UE. Eksperci, przedsiębiorcy, przedstawiciele administracji rozmawiać będą m.in. o roli Polski w kształtowaniu unijnej polityki transportowej w kontekście bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju oraz efektywności energetycznej. Organizatorami Forum Fracht są: Międzynarodowe Stowarzyszenie Europa-Północ-Wschód (ENEIA) i Polsko - Ukraińska Izba Gospodarcza
Forsowany przez prezydenta Turcji Recepa Erdogana megaprojekt drugiego kanału żeglugowego przez Turcję, który miałby stanowić alternatywę dla Cieśniny Bosfor, natrafił na pierwsze poważne administracyjne przeszkody.
Ostatni panel pierwszego dnia konferencji był poświęcony zagadnieniom związanym z magazynowaniem i transportem towarów towarów z i do portów morskich.
Zielona transformacja w Europie zależy od ekologicznych paliw i dekarbonizacji. Transport nowych paliw wymaga logistyki na najwyższym poziomie, a port Esbjerg będzie odgrywał kluczową rolę. DB Cargo i Port Esbjerg zacieśniają współpracę, ponieważ możliwości wykorzystania transportu kolejowego w nowej infrastrukturze są ogromne, a z uwagi na fakt, że jest on bardziej ekologiczny, transport kolejowy będzie korzystny dla transformacji ekologicznej.
Europa i Polska przechodzi na transport intermodalny.
Europejski Zielony Ład promuje przeniesienie 75 proc. śródlądowego transportu drogowego na transport kolejowy i śródlądowe drogi wodne. Jest to szczególne wyzwanie dla portów i transportu morskiego, bowiem w praktyce oznacza to korzystanie z transportu intermodalnego.
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie