• <

ZMPSiŚ z nagrodą lidera transportu intermodalnego

rk

04.04.2025 14:53 Źródło: Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście
Fot. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście poinformował o otrzymaniu wyróżnienia podczas XIII Forum Transportu Intermodalnego FRACHT w Sopocie za wybitne osiągnięcia na rzecz rozwoju transportu intermodalnego. Nagroda ma być dowodem skuteczności prowadzonej działalności i wysiłków na rzecz zwiększenia wydajności przeładunków i transportu w szczecińskim i świnoujskim porcie.

Tegoroczna edycja Forum FRACHT odbyła się w dniach 26-27 marca 2025 roku w Sopocie. Hasłem przewodnim konferencji była polska prezydencja w Radzie UE. Eksperci, przedsiębiorcy, przedstawiciele administracji rozmawiali m.in. o roli Polski w kształtowaniu unijnej polityki transportowej w kontekście bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju oraz efektywności energetycznej. Wśród poruszonych zagadnień znalazły się m.in. infrastruktura intermodalna w Polsce i Europie, rozwój terminali intermodalnych i ich połączeń z siecią kolejową i drogową, integracja z korytarzami TEN-T: Bałtyk-Adriatyk, Morze Północne-Bałtyk, czy też polskie porty jako węzły intermodalne dla Europy Środkowo-Wschodniej.

Jak również poinformował Zarząd Portów, dowodem na zdolności w zakresie sprawnej działalności intermodalnej były prace przeprowadzone 30 marca w Porcie Świnoujście. Wtedy z promu Polonia zjechały 23 wagony Kolei Bałtyckiej (po szynach, wyładowanych z promu w Szwecji). Później PKP Cargo załadowało na prom kolejnych 6 wagonów z szynami, których celem była Skandynawia. Po godz. 10:00 zaś z promu zjechały również naczepy na wagonach obsługiwane przez firmę Freightliner.


Aby skutecznie realizować obsługę transportu intermodalnego, ZMPiŚ zadbał o rozwój infrastruktury portowej. Przykładowo w tym celu został zmodernizowany terminal promowy w Świnoujściu. Obszarem inwestycji w ubiegłym roku była północna część terminala, tj. stanowiska promowe nr 5 i 6 oraz ich zaplecze, które połączono w jedno. Dzięki temu powstała jedna linia cumownicza o długości 294 metrów umożliwiająca obsługę promów o długości do 270 metrów. Wykonano także roboty związane z umocnieniem dna.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.