• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022

H2POLAND: Polska ma potencjał, żeby przeprowadzić transformację energetyczną

„Każdy rynek musi mieć swój sposób na transformację energetyczną. Współpraca międzynarodowa pozwala na to, żeby rynki były bardziej zgodne, żeby można było zwiększyć handel transgraniczny, np. energią, a w przyszłości wodorem” – wskazywał Tomoho Umeda, prezes Hynfra oraz Hynfra Energy Storage podczas H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem Polska powinna opracować własny sposób na transformację energetyczną i ma do tego potencjał.

10.05.2024, 11:41
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Politico: w środę KE może zaproponować objęcie sankcjami LNG z Rosji

Komisja Europejska przedstawi w środę propozycje dotyczące 14. pakietu sankcji wobec Rosji, wśród których prawdopodobnie znajdą się obostrzenia obejmujące handel rosyjskim gazem skroplonym (LNG) - podał w poniedziałek portal Politico.

29.04.2024, 10:35
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port Gdynia. Przetarg na dzierżawę terminala zbożowego unieważniony

W Zarządzie Morskiego Portu Gdynia zapadła decyzja o unieważnieniu przetargu na dzierżawę terminalu zbożowego. Procedura postępowania będzie musiała się odbyć od początku.

27.04.2024, 16:00
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Pierwszy od dłuższego czasu statek został uszkodzony w wyniku ataku Huti

Na Morzu Czerwonym doszło do kolejnego ataku na międzynarodową żeglugę. Jemeńscy bojownicy Huti trzykrotnie wystrzelili rakiety w statki. Jeden z nich, MV Andromeda Star, zgłosił niewielkie uszkodzenia, niemniej kontynuuje podróż. To pierwszy od marca udany atak na jednostkę nawodną, poruszającą się na trasie prowadzącej m.in. przez Kanał Sueski.

27.04.2024, 11:26
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie

W kolejnych 25 latach wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie - wynika z raportu "Green hydrogen: Energizing the path to net zero" firmy Deloitte. Dzięki wykorzystaniu zielonego wodoru może powstać milion nowych miejsc pracy rocznie do 2030 r. - dodano.

25.04.2024, 20:32
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Bezpieczeństwo morskie: klucz do stabilności. Międzynarodowe seminarium w Brukseli

W Królewskiej Akademii Wojskowej w Brukseli odbyło się 16 kwietnia seminarium na temat bezpieczeństwa morskiego. Wydarzenie zorganizowała prezydencja Belgii w Radzie Unii Europejskiej we współpracy z Centrum Studiów nad Bezpieczeństwem i Obronnością (Studiecentrum voor Veiligheid en Defensie, SCVD). Eksperci omówili kilka kluczowych obszarów morskich, w których należy zabezpieczyć interesy UE: Morze Północne, Morze Śródziemne, Zatokę Gwinejską i Morze Czarne.

19.04.2024, 15:05
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Australijski MON zapowiada rozwój floty okrętów podwodnych i nawodnych

Australijski minister obrony Ruchard Marles zaprezentował w środę pierwszą narodową strategię obrony, zapowiedział przeznaczenie w ciągu 10 lat dodatkowych 50 mld dolarów australijskich na obronę. Resort obrony zwrócił uwagę na konieczność powstrzymywania "taktyki przymusu" ze strony Pekinu w regionie, co skrytykował już chiński MSZ.

17.04.2024, 15:20
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”

W naszym opracowaniu Umowa o budowę statku – "permissible delay" omówiliśmy kategorię zdarzeń i okoliczności, które zgodnie z danymi postanowieniami umownymi, umożliwiają stoczni („Builder”/,,Seller”) przesunięcie kontraktowego terminu dostawy statku („Delivery Date”) bez żadnych konsekwencji prawnych i finansowych z tego tytułu. Wyjaśniono też, w ślad za orzeczeniem w sprawie „Zhoushan Iinhaaiwan Shipyard Co. Ltd. v Golden Exquisite Inc” [2015], iż kategoria „permissible delay” składa się w istocie z dwóch podkategorii.

17.04.2024, 11:03
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kraje europejskie na mapach przemytu ropy naftowej. Rosyjska ropa przecieka „flotami cieni”

Rosyjska ropa i produkty rafineryjne docierają do wszystkich krajów, także krajów UE. Przemysł rafineryjny i jego przemysłowi odbiorcy mimo spowolnienia gospodarczego nie mogą się zatrzymać. Ropa naftowa z Rosji docierała w 2023 r. do rafinerii bez większych przeszkód. W 2024 r. dalej płynie zbiornikowcami szerokim strumieniem do europejskich portów i rafinerii.

13.04.2024, 18:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Bałtyckie porty na światowym rynku kontenerowym w 2023 roku

Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.

10.04.2024, 15:30
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.