Przewoźnik poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze stocznią China Merchant Industries z siedzibą w Weihai, w sprawie dwóch statków towarowych C-Flexer RoRo Cargo.
W chińskiej stoczni mieszczącej się w Weihai, CMI Shipyard, odbyła się 16 października ceremonia chrztu i przekazania nowego statku, który dołączy do floty Stena Line. Stena Connecta, Wkrótce wyruszy on w swój pierwszy rejs, do macierzystego portu, leżącego nad Morzu Irlandzkim.
Przewoźnik poinformował o zacumowaniu najnowszego nabytku jego floty w Porcie Heysham, w Wielkiej Brytanii. Prom z napędem hybrydowym o nazwie Stena Futura ma być nie tylko nowym rozdziałem w historii firmy, ale wpisywać się też w ważne momenty rozwoju transportu morskiego.
Stena Line ogłosiła, że Stena Futura, pierwszy z jej nowych promów hybrydowych przeznaczonych na Morze Irlandzkie, pomyślnie ukończyła próby morskie.
W tym sezonie na Mazurach droższe będą czartery większych jachtów, nawet o ok. 10 proc. wobec 2024 r. Nie zmieniają się natomiast ceny za wynajem mniejszych łódek. Podczas długiego weekendu goście będą mogli też skorzystać ze spływu pychówkami po Krutyni.
Stena Line informuje o zwodowaniu drugiego hybrydowego promu serii NewMax, Stena Connecta. Co ma je wyróżniać, to gotowość do żeglugi na metanolu, dzięki czemu podróż ma być przyjazna dla środowiska.
W połowie lutego ruszyła nowa usługa kolejowa łącząca CEPIM Interporto w Parmie z terminalem Hupac w Brwinowie w Polsce. Usługę obsługuje Adriafer Rail Services (ARS), spółka zależna Adriafer. Połączenie zostało opracowane we współpracy z Futura Cargo, która zaprojektowała usługę kolejową do transportu produktów spożywczych i innych towarów.
Stena Line osiągnęła kamienie milowe w budowie statków klasy NewMax - zwodowała Stena Futura i położyła stępkę pod drugi statek, który otrzyma nazwę Stena Connecta.
Operator promowy Stena Line osiągnął ważny kamień milowy w ramach programu inwestycji w swoją flotę, kładąc stępkę pod pierwszy statek NewMax, który będzie kursował na trasie Belfast – Heysham w wielkiej Brytanii. Podano również nazwę nowobudowanego promu, Stena Futura.
Linie Scandlines zamówiły lądowy system ładowania statków, który ma być zainstalowany na nabrzeżu w niemieckim porcie w Puttgarden.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji