W połowie lutego ruszyła nowa usługa kolejowa łącząca CEPIM Interporto w Parmie z terminalem Hupac w Brwinowie w Polsce. Usługę obsługuje Adriafer Rail Services (ARS), spółka zależna Adriafer. Połączenie zostało opracowane we współpracy z Futura Cargo, która zaprojektowała usługę kolejową do transportu produktów spożywczych i innych towarów.
Regularne, realizowane co tydzień połączenie będzie obsługiwać region Friuli-Wenecja Julijska, potem pociągi będą wjeżdżać do Austrii przez granicę Tarvisio, a następnie kontynuować podróż w kierunku centralnej Polski. Korytarz intermodalny zapewni alternatywę dla firm zaangażowanych w handel między Włochami a Polską, które mają dobrze ugruntowane powiązania handlowe.
Adriafer Rail Services powstało w 2022 r. jako spółka zależna w całości należąca do Adriafer, spółki kolejowej powiązanej z Port System Authority of Trieste. Firma świadczy usługi trakcyjne i wynajem taboru kolejowego, koncentrując się na rozwiązaniach transportu intermodalnego i towarowego dla operatorów logistycznych i kolejowych.
"Hupac Terminal
Brwinów" położony jest 25 km od Warszawy w kierunku Łodzi. Zlokalizowany
jest między stacjami Parzniew i Brwinów. Został oddany do użytku w 2022
r. i jak obrazowo twierdzą przedstawiciele operatora, jego istnienie
zapobiega codziennie 10 km korkowi ciężarówek w centralnej Polsce.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął