Rok 2024 był finansowo udany dla Damen Shipyards Group (Damen), największej holenderskiej grupy stoczniowej. Przychody utrzymały się nieco powyżej 3 miliardów euro. Zysk netto wzrósł z 43 milionów euro do 58 milionów euro. Portfel zamówień został wypełniony rekordową wartością 5,9 miliarda euro nowych zleceń, osiągając łącznie 10,4 miliarda euro. Damen spodziewa się, że rok 2025 również będzie finansowo pozytywny.
W związku z konferencją prasową posła Kacpra Płażyńskiego i posłanki Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, która odbyła się w 13 października br. przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., oraz pojawiającymi się w przestrzeni publicznej informacjami dotyczącymi postępowania na korzystanie z Publicznego Terminala Promowego, gdyński port przedstawił swoje stanowisko na ten temat. Jest to pokłosie reakcji na ogłoszone wyniki przetargu, podane do wiadomości publicznej na początku września.
Posłowie PiS złożyli do NIK wniosek o wszczęcie kontroli w Porcie Gdynia. Jest to pokłosie rozstrzygniętego we wrześniu przetargu na 6-letnią obsługę terminala promowego w porcie w Gdyni, który wygrała szwedzka firma Stena Line. W przetargu uczestniczyło też konsorcjum polskich operatorów promowych.
Trzy promy linii Balearia będą pływają już wyłącznie na bio-LNG. Ale tylko do grudnia.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia opublikował oświadczenie w sprawie przetargu na korzystania z Publicznego Terminalu Promowego w odpowiedzi na protest konsorcjum Unity Line i Best Ferries Alliance 1, który odbił się echem w mediach. Jak podaje port, priorytetem jest zapewnienie ciągłości działania przewozów pasażerskich, a konsorcjum nie skorzystało z możliwości wnioskowania o zmianę warunków zamówienia.
Jantar Unity, pierwszy z trzech promów dla polskich armatorów, jakie powstają w Gdańskiej Stoczni Remontowej, rozpoczął próby morskie. Pierwszy statek reprezentujący oficjalnie barwy nowego operatora promowego POLSCA Baltic Ferries ma zostać przekazany armatorowi w przyszłym roku.
W nadesłanej do naszej redakcji informacji dotyczącej postępowania na wybór przewoźników promowych korzystających z Terminala Promowego w Porcie Gdynia, Unity Line poinformowała, że nie zgadza się z rozstrzygnięciem i nie wyklucza „podjęcia akcji prawnej”.
W wyniku rozstrzygniętego postępowania na korzystanie z Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia, Stena Line będzie w latach 2026–2032 jego użytkownikiem w oparciu o przyznane pakiety czasowe (sloty) oraz wynajętą powierzchnię terminalową. Decyzja Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. oznacza zachowanie ciągłości funkcjonowania terminalu przez doświadczonego armatora, rozwój ruchu pasażerskiego i towarowego.
Polski operator promowy Polferries poinformował o rekordowym sezonie letnim w swojej historii. Tylko w lipcu i sierpniu przewozy promami operatora przekroczyły 110 tysięcy pasażerów.
Pierwszy prom Ro-Pax budowany w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” S.A. i przeznaczony dla polskiego armatora został pomalowany w barwy spółki POLSCA Baltic Ferries. Aktualnie jest przygotowywany do rozpoczęcia prób morskich. Skarb Państwa przeznaczył 1,3 miliarda złotych na budowę nowoczesnych jednostek w gdańskiej stoczni. Nowe promy będą przyjazne środowisku (LNG Hybrid Green Ship) i zapewnią komfortową oraz bezpieczną podróż pasażerom na Bałtyku.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji