Norweski operator promowy Torghatten i Kongsberg Maritime zawarły umowę na opracowanie systemu dla autonomicznych promów na trasie Flakk-Rørvik. Ma to pozwolić na dalszy rozwój morskiego transportu autonomicznego, rozwijanego dotąd na krótkich, krajowych trasach.
Marlena Gierszewska, ochmistrzyni na promie Wawel z floty Polskiej Żeglugi Bałtyckiej – Polferries, odsłania unikalne aspekty zarządzania działem hotelowym na morzu. W okolicznościach zbliżającego się Dnia Kobiet w Branży Morskiej dzieli się swoimi doświadczeniami, wyzwaniami i strategiami, które sprawiają, że codzienne funkcjonowanie operacji hotelowych na pokładzie staje się rzeczywistą przygodą .
Podczas ostatniego spotkania Polskiego Forum Technologii Morskich podsumowany został ostatni rok działalności. Doszło także do wyborów 1/3 rady organizacji oraz podpisania listu intencyjnego o współpracy z PIMEW.
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Od 1 maja Polferries wprowadza nową usługę we współpracy z portem w Ystad. Są to darmowe, elektryfikowane miejsca parkingowe dla naczep. Oznacza to, że przewoźnicy mogą utrzymać działanie chłodni lub innych urządzeń elektrycznych bez obaw o dodatkowe koszty energii.
Prom, który tego lata uzupełni flotę Polferries, w najbliższą niedzielę wczesnym rankiem wyruszy ze stoczni i uda się na pierwsze próby morskie. Specjalnie na to przejście od początku marca trwa pogłębianie kanału łączącego stocznię z Morzem Adriatyckim. Ważnym momentem będzie ostatni etap przeprawy, znajdujący się w miejscowości Porto Levante we Włoszech. Varsovia będzie jak dotychczas największą jednostką, która opuści stocznię Cantiere Navale Visentini.
Marzenia o niskoemisyjnych statkach i unikaniu korków mogą się spełnić w miastach nadbrzeżnych i położonych nad rzekami. W wielu krajach pracuje się nad wodnym transportem publicznym. W Polsce musimy jeszcze poczekać na tak innowacyjne rozwiązania.
Projekt wyposażenia polskich armatorów w nową flotę jest priorytetowy – powiedział w czwartek wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Zaprzeczył, by resort miał w planach przyłączenie Polferries do Unity Line lub prywatyzację Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Rada Nadzorcza Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. rozstrzygnęła konkursy na stanowiska prezesa i członka zarządu spółki. Po przeprowadzonych rozmowach, zdecydowano o powierzeniu tych funkcji kolejno Piotrowi Redmerskiemu oraz Arturowi Krasińskiemu.
Grupa technologiczna Wärtsilä podpisała umowę z brytyjską firmą P&O Ferries. Pięcioletnia umowa obejmuje dwa statki, M/V Pioneer i M/V Liberté i została zawarta w celu optymalizacji oraz minimalizacji wpływu na ich operacje, zapewniając przy tym przewidywalność kosztów utrzymania. Zamówienie zostało zarejestrowane przez firmę Wärtsilä w styczniu 2024 roku.
Fincantieri zbuduje dla USA sześć fregat typu Constellation
Equinor wraz z partnerami zainwestują miliard dolarów celem zwiększenia wydobycia gazu na Morzu Północnym
DNV potwierdza oszczędność energii na pierwszym na świecie statku wyposażonym w WindWings
W Gdyni wręczono żeglarskie nagrody
Dar Młodzieży utknął na płyciźnie niedaleko gdyńskiego portu
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht