21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.
94,8 mln TEU przeładunków w terminalach całego świata i 2023 r. zakończony sprzedażą usług w wysokości 7 mld dol. brutto – to syntetyczna informacja raportu rocznego PSA za 2023 r. Wynik interesujący, bo swój wkład ma tu również Baltic Hub, w którym PSA ma 40% udziałów.
Żegluga Gdańska Sp. z o.o. poinformowała o rozpoczęciu sezonu nawigacyjnego sezonu 2024 w Gdańsku, Sopocie, Gdyni i Helu, zgodnie z wcześniej ogłoszonym rozkładem przedsezonowym ogłoszonym.
Prezes Portu Gdańsk Krzysztof Kaczmarek podpisał dwie umowy z PORR S.A. na modernizację Nabrzeży - Rudowego i Bytomskiego. Łączna długość nabrzeży objętych przebudową to ponad 450 m. Inwestycja jest częścią większego projektu, który został dofinansowany z instrumentu „Łącząc Europę” na lata 2021-2027 (CEF 2). Realizacja tego przedsięwzięcia przyczyni się do wzrostu konkurencyjności Portu Gdańsk, wzmocnienia potencjału przeładunkowego oraz zwiększenia przepustowości.
Polski Fundusz Rozwoju zainwestuje 500 mln zł w budowę terminala instalacyjnego dla obsługi morskich farm wiatrowych w gdańskim Baltic Hubie. Część środków pochodzić będzie ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Koszt budowy pływającego terminala LNG (FSRU) w Zatoce Gdańskiej to ok. 4,7 mld zł - poinformował pełnomocnik rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej Maciej Bando, podczas posiedzenia sejmowej podkomisji ds. infrastruktury krytycznej.
Młodzież ma pełne ręce roboty, ale nie narzeka. Zadania wykonuje z uśmiechem na ustach i – co ważne – bardzo dobrze – relacjonuje dziennikarz Gazety Pomorskiej Marek Weckwerth, który płynie żaglowcem „Pogoria" razem ze stypendystami marszałka województwa.
Grupa Marinedi będzie obecna w Düsseldorfie na największych w Europie targach żeglarskich zaplanowanych na 20-28 stycznia, aby zaprezentować nową marinę Salina na Wyspach Liparyjskich i pokazać innowacyjne usługi wiodącej sieci marin na Morzu Śródziemnym.
Estonia postawiła na ekologię i ogłosiła, że najnowszy prom rozpocznie wprowadzanie do eksploatacji nowej generacji statków energooszczędnych. Prom z napędem elektryczno-wodorowym wprowadzony zostanie na początek na połączenie Virtsu-Kuivatu. Na start Estonia pozyskała 40 mln euro ze środków Europejskiego Funduszu Modernizacyjnego oraz wpływów z handlu emisjami CO2.
HAROPA PORT czyli porty w Hawrze, Rouen i Paryżu wprowadzą zaawansowane układy informatyczne do systemu nawigacji prowadzącego aż do terminali w Paryżu. W ten sposób poprawi się bezpieczeństwo nawigacyjne na podejściach do portów, w samych portach, a szczególnie na Sekwanie. Może warto pomyśleć nad wprowadzeniem takiego systemu w portach Zatoki Gdańskiej oraz Szczecin-Świnoujście?
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy
Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk
Bilfinger dołącza do Niderlandzkiej Izby Gospodarczej
Marynarze oddali hołd weteranom oraz uczestnikom misji poza granicami kraju