Tegoroczny Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Kielcach obfituje w liczne prezentacje sprzętu morskiego. Nie brakuje tu głośnych wydarzeń, jak podpisywanie umów i porozumień polskich firm z zagranicznymi koncernami. Wielu komentatorów oczekuje na nowiny odnośnie programu „Orka”, którego celem jest dostarczenie okrętów podwodnych dla polskiej Marynarki Wojennej. Obok tego nie brakuje też innego uzbrojenia, w tym możliwego do zobaczenia na stoisku Griffin Group Defence modelu małego okrętu podwodnego M23.
Wiceszef MON Paweł Bejda spotkał się z delegacją włoskiej firmy M23 Srl., w tym z jej prezesem Bruno Peracchi - poinformowało w komunikacie MON. Firma zaprezentowała stronie polskiej swoją ofertę małych okrętów podwodnych, które mogłyby stać się uzupełnieniem programu "Orka".
Niedawna informacja o rozwinięciu oferty Hanwha Ocean w ramach programu „Orka” o rozwiązanie pomostowe w postaci używanego okrętu sprawiła, że powrócił temat tego, czy polska Marynarka Wojenna potrzebuje czegoś takiego. W obliczu posiadania jednego, niemal 40-letniego ORP Orzeł, pojawia się pytanie, czy w sytuacji wyzwania, jakim jest utrzymanie ciągłości szkolenia kadr, takie rozwiązanie jest konieczne, czy też w obliczu wydatków państwa i różnych alternatyw w rzeczywistości zbyteczne.
W trakcie targów militarnych NAVDEX w Zjednoczonych Emiratach Arabskich włoska firma Drass poinformowała, że podpisała umowę ramową z indonezyjską spółką w zakresie transferu technologii do budowy małych okrętów podwodnych. Ma to stanowić kamień milowy dla rozwoju tych technologii, stanowiąc kolejny przykład wzmacniania zdolności morskich przez Indonezję.
Francesco Nullo - tak obecnie nazywa się jednostka ro-ro należąca do Polskich Linii Oceanicznych SA, która w połowie lutego br. wróciła do eksploatacji po remoncie klasowym. Serwis odbył się w tureckiej stoczni Park Shipyard, należącej do Grupy Besiktas. Płynąc do Turcji statek nazywał się jeszcze POL-Maris.
Wiceminister obrony narodowej Paweł Bejda rozpoczął 17 lutego br. wizytę we Włoszech. Jej celem jest pogłębienie współpracy polsko-włoskiej w dziedzinie obronności, w tym zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami włoskiego przemysłu zbrojeniowego w zakresie techniki morskiej. Wielu komentatorów wskazuje na możliwe rozmowy dotyczące oferty na okręty podwodne w ramach programu „Orka”.
Na krótko przed końcem roku Stralsunder Ostseestaal GmbH & Co. KG i jej jednostka biznesowa Ampereship dostarczyły zgodnie z planem dwa elektryczne promy solarne na jezioro Iseo w pobliżu Bergamo w północnych Włoszech. Klientem był odpowiedzialny organ lokalny operatora Navigazione Lago d'Iseo. Dwa nowo zbudowane statki ze Stralsundu są pierwszymi w pełni elektrycznymi promami we Włoszech.
Włoska firma, na której czele stoi Giorgio Besenzoni, weźmie udział w Monaco Yacht Show – od 27 do 30 września – prezentując produkty swojego oddziału UNICA przeznaczone na rynek niestandardowych superjachtów. Należą do nich nowa seria wielofunkcyjnych drabin Oceano.
Przed laty z Portu Gdynia tysiące tzw. polskich fiatów, czyli fiatów 126p – popularnych maluchów – wyruszało w świat, by jeździć po drogach m.in. Kuby czy Chin. W tym roku gdyński port znów wspiera maluchy, ale tym razem w Wielkiej Wyprawie Fiatów, w ramach której dwanaście takich aut pokona trasę z Bielska-Białej do Turynu.
Na Sardynię dopłynęły pierwsze pociągi spalinowe ATR220Tr, wyprodukowane przez Pesę Bydgoszcz. To pierwszy przypadek, kiedy pojazdy z bydgoskiej fabryki zostały dostarczone drogą morską - poinformował dziś szef PR spółki Maciej Grześkowiak.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?