- Mierząc się z konkurencją - nie byliśmy w Polsce faworyzowani w żaden sposób. A moim zdaniem, racjonalna ochrona rynku jest potrzebna. To są nasze polskie inwestycje, my za nie płacimy, powinniśmy je realizować z udziałem naszych produktów. A trzeba podkreślić, że polskie produkty są często lepsze niż te konkurencyjne, często są nowocześniejsze - mówi Adam Pogorzelski, CEO ATM Lighting.
10 września br. w kilku językach opublikowano „Guidelines on Cooperation between Customs and Port Authorities”. Światowa Organizacja Celna (WCO) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH) opublikowały zaktualizowany przewodnik na temat zasad metod współpracy między służbami celnymi a władzami portowymi i zarządami terminali oraz ich klientów.
W momencie, kiedy nad duńskimi lotniskami na Półwyspie Jutlandzkim dziś w nocy latały niezidentyfikowane drony, nieopodal znajdował się rosyjski okręt wojenny.
Sea Women of Melanesia to pierwsza w regionie Pacyfiku organizacja zajmująca się ochroną środowiska morskiego, złożona wyłącznie z kobiet. Jej członkinie to rdzenne mieszkanki Papui-Nowej Gwinei. Mają na koncie ponad 330 badań raf i pomogły zabezpieczyć tysiące hektarów w 25 rezerwatach morskich. W sierpniu br. panie z Sea Women of Melanesia zdobyły EquatorPrize 2025!
Budowa głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu została tymczasowo zablokowana przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.
Szanghaj to modelowy port morski, który świetnie żyje w symbiozie z dynamicznie rozwijającym się miastem, pełnymi garściami czerpiący z szybko rozwijającą gospodarką Chin. Szanghaj to wiodące „wrota” dla chińskiego eksportu. To również ośrodek biznesu morskiego, instytucji finansowych, prawnych i agencyjnych. To dynamicznie rosnąca gwiazda globalnej logistyki morskiej. Tutaj ma również, przy ulicy Yan’an East Road, swoją główną siedzibę Chipolbrok, działające do 1951 r. Chinese-Polish Joint Stock Shipping Company.
Na jeziorze Sławskim w województwie lubuskim silny wiatr dał się we znaki turystom. Żywioł przewrócił żaglówki z dziećmi na pokładzie, musiała interweniować policja.
Siły okrętowe polskiej Marynarki Wojennej od lat są wzmacniane poprzez wdrażanie bezzałogowych pojazdów podwodnych i nawodnych. Przykładem tego jest DriX, który wspiera działalność hydrograficzną i wspomaga Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej (BHMW) w codziennej działalności przy aktualizowaniu i tworzeniu map dna Morza Bałtyckiego.
Lawinę emocji i komentarzy wywołało podjęcie decyzji o zmianie nazw części okrętów US Navy. Teraz, 28 czerwca zapadła decyzja, którą ogłosił szef Pentagonu, Pete Hegseth. Zgodnie z nią, wcielony do służby w 2023 roku okręt zaopatrzeniowy (drugi typu John Lewis) USNS Harvey Milk (T-AO-206), nazwany na cześć pierwszego zdeklarowanego homoseksualisty wybranego na urząd polityczny w USA, jako członka Rady Miejskiej San Francisco. Zgodnie z nową decyzją, okręt będzie odtąd znany jako USNS Oscar V. Peterson, na cześć podoficera US Navy
Dziś o godzinie 9:30 w Sopocie rozpoczyna się tegoroczna edycja Kongresu Polskie Porty 2030. W wydarzeniu weźmie udział ponad 800 reprezentantów branży morskiej, którzy omawiać będą najważniejsze zagadnienia, jakimi żyje sektor. Poniżej relacjonujemy wydarzenie na żywo.
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało