Rybak z norweskiej wyspy Andoeya przerwał w ubiegłym tygodniu ćwiczenia wojskowe NATO, wpływając w strefę manewrów. Według dziennika „Kyst og Fjord” mężczyzna domagał się w ten sposób dostępu do łowisk zamkniętych przez armię. Do zdarzenia doszło w środę w trakcie natowskich manewrów Steadfast Noon.
Jednostki sił morskich Rosji stale przemieszczają się między poszczególnymi akwenami okalającymi Europę. Samoloty i okręty państw NATO monitorują ich aktywność, regularnie donosząc o prowadzonych misjach „eskortowych”. Są one prowadzone również na Morzu Bałtyckim, stąd gotowość do tego rodzaju działań tyczy się także polskiej Marynarki Wojennej.
10 września br. w kilku językach opublikowano „Guidelines on Cooperation between Customs and Port Authorities”. Światowa Organizacja Celna (WCO) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH) opublikowały zaktualizowany przewodnik na temat zasad metod współpracy między służbami celnymi a władzami portowymi i zarządami terminali oraz ich klientów.
3 lipca 1935 r. we włoskiej stoczni w Monfalcone nad Adriatykiem zwodowano transatlantyk „Batory” - legendarny „szczęśliwy statek”, który - wraz z bliźniakiem „Piłsudskim” - zaprojektowano przed wojną jako pływające ambasady polskiej kultury.
Tego podczas wydarzenia z udziałem przedstawiciela władz USA w Panamie się nie spodziewano. W trakcie wizyty Sekretarza Obrony USA Pete’a Hegsetha doszło do wypadku w bazie sił morskich tego państwa. Na teren portu wojennego wpłynął statek służący do połowów tuńczyka, który uderzył w zacumowany tam okręt patrolowy. Trwa wyjaśnianie incydentu.
Premier Donald Tusk na konferencji EFNI 2024 w Sopocie zaznaczył, że nowe wiatraki, budowane na morzu docelowo wygenerują 4 razy więcej mocy niż planowana elektrownia atomowa na Pomorzu. Dodał, że przy budowie drugiej elektrowni atomowej Polska będzie musiała poszukać partnerów finansowych.
Podczas gdy Niemcy uparcie obstają przy rezygnacji z energetyki jądrowej, Polska przyspiesza przejście na atom i może być niedługo europejskim liderem technologicznym w Europie – pisze w poniedziałek niemiecki dziennik „Die Welt”.
SEA Europe, stowarzyszenie reprezentujące europejski przemysł technologii morskich, obejmujące stocznie i producentów sprzętu morskiego, przedstawiło w Parlamencie Europejskim swoje zalecenia polityczne dotyczące strategii przemysłu morskiego.
Członkowie załogi masowca, wśród których są głównie obywatele Filipin. powrócili do swoich rodzin. Statek True Confidence był drugim, który został zniszczony przez Huti i pierwszym, na którym w wyniku ataku byli zabici i ranni.
Na spotkaniu z włoskim ministrem spraw zagranicznych Antonio Tajanim, szefowa MSZ RFN Annalena Baerbock pozostała uparta: Niemcy będą nadal finansować statki organizacji pozarządowych, zajmujące się ratowaniem migrantów na Morzu Śródziemnym. Tajani wyjaśnił, że "jego zdaniem finansowanie promuje cierpienie na Morzu Śródziemnym" - pisze portal Tichys Einblick.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?