Marsa Maroc i CMA Terminals, spółka zależna grupy CMA CGM, połączyły siły, aby obsługiwać Zachodni Terminal Kontenerowy w porcie Nador West Med. Jest to istotny węzeł komunikacyjny na marokańskim wybrzeżu nad Morzem Śródziemnym. Plan zakłada osiągnięcie w 2027 roku rocznej przepustowości 1,8 mln TEU.
Maersk poinformował 5 sierpnia, że jego flota wzbogaca się o kolejny, duży statek kontenerowy, posiadający dwupaliwowy napęd. Beijing Maersk jest też kolejnym, który posiada napęd dwupaliwowy. Jego oddanie do użytku wpisuje się w politykę firmy związaną z odnową floty w myśl ograniczania emisji CO2, przy jednoczesnym zwiększaniu efektywności i szybkości rejsów.
Hiszpańskie władze, w ramach łagodzenia napięć z Marokiem, ściągnęły flagi z masztów ustawionych na bezludnych wysepkach znanych jako Tierra (Ziemia) i Mar (Morze), położonych tuż u wybrzeży Maroka na Morzu Śródziemnym w pobliżu miasta Al-Husajma - poinformowała marokańska agencja Maroko World News.
Spółka A.P. Moller - Maersk odnotowała w pierwszym kwartale 2025 roku wzrost przychodów o 7,8% do 13,3 mld USD, a zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją (EBIT) wzrósł do 1,3 mld USD z 177 mln USD rok wcześniej. Mimo niełatwej sytuacji z powodu wojny celnej USA z Chinami i konfliktów zbrojnych, w tym między Indiami i Pakistanem, duński przewoźnik podtrzymuje swoje dotychczasowe prognozy finansowe na cały rok 2025.
HD Hyundai i A.P. Moller - Maersk (Maersk) ogłosiły podpisanie protokołu ustaleń w celu nawiązania współpracy w zakresie rozwiązań dekarbonizacyjnych dla statków. Celem też jest rozszerzenie możliwości wykorzystania przez południowokoreański koncern zintegrowanych usług logistycznych duńskiego przewoźnika we wszystkich swoich spółkach zależnych.
Grupa Damen Shipyards i Folla Maritime Service AS z przyjemnością ogłaszają nawiązanie współpracy w sektorze akwakultury. Partnerstwo to łączy globalne doświadczenie Damen w budowie statków z dogłębną znajomością norweskiego rynku akwakultury, jaką posiada Folla Maritime. Wspólnie obie firmy będą dobrze przygotowane, by odpowiadać na nowe trendy i zmiany w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze – zarówno w Norwegii, jak i na całym świecie.
Opublikowany przez Actia Forum raport w ramach cyklu Port Monitor - „The annual results of the largest European container ports in 2024” pokazał, że w 2024 roku europejskie porty kontenerowe odnotowały wyraźne ożywienie, odbijając się po spadkach z roku 2023. Dziesięć największych europejskich portów kontenerowych obsłużyło w 2024 roku prawie 65 milionów TEU, co stanowi wzrost o 5,8% w porównaniu do 2023 roku.
OCP oraz Maersk podpisały protokół ustaleń (MoU), celem wzmocnienia rozwijanej od lat współpracy w zakresie tworzenia nowych rozwiązań w zakresie logistyki morskiej i lądowej oraz łańcucha dostaw. Obie firmy podkreślają chęć skoncentrowania się na dostarczaniu rozwiązań cyfrowych celem poprawy wydajności usług oraz wdrażania innych innowacji i technologii w branży transportowej.
3 kwietnia do terminalu Eurogate Wilhelmshaven (Container Terminal Wilhelmshaven, CTW) wpłynął statek należący do niemieckiego przewoźnika Hapag Lloyd, Damietta Express. Był to pierwszy kontenerowiec, który przybył tam w ramach linii Gemini Service NE1, stanowiącej część Gemini Cooperation. Co istotne, dostarczone kontenery, z pomocą sieci połączeń feederowych, mają następnie trafić do Czech, Polski i Węgier.
Duński gigant branży żeglugowej podsumował 2024 rok w zakresie dekarbonizacji swojej floty. W tym czasie rozpoczęła się budowa wielu nowych kontenerowców, a kilka z nich już pływa na trasach między Azją a Europą. Swoją działalność te wykorzystujące metanol jednostki rozpoczynały w istotnych dla firmy lokalizacjach na całym świecie.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO