Od wtorku do czwartku trwały w Warszawie targi TransLogistica Poland – największe w regionie wydarzenie biznesowe dla branży TSL. W halach EXPO XXI opowiedzieć o sobie chciały też firmy związane z transportem morskim.
Ratownicy pracujący nad zabezpieczeniem wycieku paliwa z promu Marco Polo, który utknął na mieliźnie u wybrzeży Szwecji, spieszą się – nadchodzą niebezpieczne burze.
Dwóch członków załogi należącego do niemieckiego armatora TT-line promu Marco Polo, który osiadł w niedzielę na mieliźnie u wybrzeży szwedzkiego portu Karlshamn, jest podejrzanych o zaniedbania w ruchu morskim - poinformowała w środę szwedzka prokuratura. Przypuszcza się również, że statek mógł nie nadawać się do żeglugi.
Prom Marco Polo zanim w niedzielę osiadł na mieliźnie u wybrzeży Karlshamn w południowo-wschodniej Szwecji, wcześniej zaczepił o dno. Wyciekające paliwo zagraża środowisku - poinformowała w poniedziałek szwedzka Straż Przybrzeżna.
Prom Marco Polo osiadł w niedzielę rano u wybrzeży Karlshamn w południowo-wschodniej Szwecji. Trwa ewakuacja znajdujących się na pokładzie 70 pasażerów - poinformowało szwedzkie Centrum Ratownictwa Morskiego i Powietrznego.
TT-Line dodaje do oferty połączeń promowych dodatkowy port w Szwecji. Od kwietnia 2023 r. port Karlshamn w południowej Szwecji zostaje zintegrowany z siatką połączeń promowych oferowanych przez armatora.
Linie promowe TT-Line czekają już w gotowości na zawinięcie drugiego promu Green Ship Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu. Jednostka ma pojawić się tam 19 lutego o godzinie 23:15, zaś pierwsze wejście statku w porze dziennej zaplanowane jest na następny dzień w godzinach 14:00-16:00.
TT-Line otrzymuje wsparcie finansowe dla promu RoPax zasilanego dwoma paliwami. Bank KfW IPEX-Bank zapewni finansowanie w wysokości 30 milionów euro.
Niemiecki właściciel i operator promów odebrał dostawę swojego drugiego ekologicznego statku, Peter Pan, napędzanego LNG.
Zespół Westcon Design Poland tworzą byli projektanci Stoczni Szczecińskiej oraz młodzi entuzjaści współczesnej techniki. Doświadczenie zdobyli realizując ambitne projekty jednostek budowanych w Stoczni Szczecińskiej, jak i w ramach uczestnictwa w międzynarodowych przedsięwzięciach offshore, głównie w Norwegii. Szefów tego prężnie działającego biura projektowego zapytaliśmy o kierunki działalności i najciekawsze przykłady ich prac.
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce