Zakończyła się największa od kilkudziesięciu lat inwestycja w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia - za 140 mln zł wyremontowano Nabrzeże Gdyńskie, zbudowano pirs i wykonano głębię na 17 metrów, by za dwa lata mógł zakotwiczyć tam ogromny dok.
2024 rok przyniósł po raz kolejny dużo wydarzeń, którymi żyła branża morska w Polsce. Te, które mieściły się w gestii polskiego rządu, a w szczególności Ministerstwa Infrastruktury, podsumowujemy w rozmowie z odpowiedzialnym za kwestie morskie Sekretarzem Stanu w tymże resorcie Arkadiuszem Marchewką.
Trwające od 3 do 6 września targi SMM Hamburg to odbywające się co dwa lata największe wydarzenie międzynarodowe poświęcone przemysłowi morskiemu. To tutaj mogły się zaprezentować stocznie oraz firmy związane z branżą morską z całego świata. Polski akcent tegorocznej edycji był wyjątkowo mocny, gdyż swoją ofertę zaprezentowało ponad 40 polskich wystawców.
Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję nr 13/R/2023 dotyczącą pozwolenia na rozbiórkę obiektów hydrotechnicznych w porcie morskim w Świnoujściu. Decyzja została wydana na podstawie przepisów prawa budowlanego oraz ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie.
Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport podsumowujący wyniki kontroli spółek stoczniowych kontrolowanych przez spółki Skarbu Państwa. NIK skonkludował, że „nadzór (…) nie był w pełni skuteczny”.
Wojewoda zachodniopomorski udzielił pozwolenia na rozbiórkę obiektów budowlanych znajdujących się na terenie byłej Stoczni Remontowej Gryfia. To tam ma powstać terminal instalacyjny umożliwiający wstępny montaż turbin i masztów, które trafią do morskich farm wiatrowych na Bałtyku.
Projekt „Budowa lodołamaczy dla RZGW Gdańsk" obejmował zaprojektowanie, wybudowanie i przekazanie do służby czterech lodołamaczy przeznaczonych do akcji łamania lodów na Dolnej Wiśle pod nazwą: Puma, lodołamacz czołowy, Narwal, Nerpa i Manat lodołamacze liniowe. Jednostki zostały wybudowane przez Morską Stocznię Remontową „Gryfia" S.A. Budżet projektu wyniósł 79 mln zł.
Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" S.A. obchodzi 70. urodziny. Przy tej okazji z zarządem firmy rozmawiamy o jej kondycji, szczegółach programu naprawczego i przełomowej inwestycji – doku numer 8.
Gdańska Stocznia Remontowa nie współpracuje z kontrahentami z Rosji – stocznia poinformowała o zerwaniu negocjacji w sprawie remontu dwóch jednostek i anulowała jedną już podpisaną umowę.
W poniedziałek 24 stycznia w Szczecinie na konferencji „Perspektywy polskiego przemysłu stoczniowego” zebrali się reprezentanci gospodarki morskiej, szczególnie Pomorza Zachodniego. Ważnym tematem podczas dyskusji były kwestie dotyczące nowych promów dla polskich armatorów.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie