• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Grupa zakupowa Norda z umową na dostawę energii w 2026 roku

Grupa zakupowa Norda, zrzeszająca 43 samorządy i jednostki administracji publicznej z Pomorza, podpisała w Gdyni umowę na wspólny zakup energii elektrycznej o wartości ponad 50,7 mln zł. Prąd do 4022 punktów poboru w 2026 roku dostarczą firmy Energa, Tauron Sprzedaż oraz Veolia Energy Contracting Poland.

15.11.2025, 12:40
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Bornholm – bałtycka wyspa pełna energii. Daleko od Polski

Bornholm realizuje przełomowy projekt Baltic Energy Island. W jego efekcie duńska wyspa będzie pierwszą na świecie hybrydową wyspą dostarczającą energię energetyczną. Morskie farmy wiatrowe o mocy trzech gigawatów będą produkować energię elektryczną dla Danii i Niemiec. Niestety, to innowacyjne przedsięwzięcie realizowane jest bez udziału Polski. A przecież europoseł Borys Budka jest głównym wspierającym ten innowacyjny na skalę światową projekt.

27.08.2025, 21:11
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port Rønne gwiazdą wśród duńskich portów na Bałtyku i polskiej morskiej energetyki wiatrowej

Położony na zachodzie Bornholmu Port Rønne A/S w 2024 r. mocno zaznaczył swoją pozycję jako wyróżniającego się portu handlowego, pasażerskiego i obsługującego morskie farmy wiatrowe. Ubiegły rok zakończył rekordowymi przychodami ze sprzedaży usług i dużym postępem w zielonej transformacji.

03.05.2025, 21:54
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Flota Hapag-Lloyd liczy już 300 statków. I wciąż rośnie

Niemiecka firma specjalizująca się w transporcie morskim poinformowała o przyjęciu w poczet swojej floty 300-tną jednostkę, statek czarterowy Nordatlantic. Stanowić to ma dowód rozwoju usług przewozowych i modernizacji swojego potencjału. Firma podkreśla, że posiada obecnie więcej statków niż kiedykolwiek wcześniej.

17.01.2025, 11:02
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Bornholm jednak bez wielkiego offshore? Jest płytko

Port w Rønne na duńskiej wyspie Bornholm, będącej stosunkowo blisko planowanych polskich morskich farm wiatrowych na Bałtyku, może być jednak zbyt płytki, by obsługiwać duże dostawy komponentów.

15.05.2024, 10:18
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek

Thorbjørn, wybudowany w 1980 lodołamacz, ostatnia tego typu jednostka w Danii, został wystawiony na sprzedaż.

07.05.2024, 15:16
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

Ekspert: Półwysep Helski mógłby stać się mekką dla ornitologów

Dr Jarosław K. Nowakowski z Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego podkreślił, że na Półwyspie Helskim od II wojny światowej stwierdzono 23 nowe dla Polski gatunki ptaków. Jego zdaniem ten region mógłby stać się miejscem odwiedzanym przez ornitologów z całego świata.

27.02.2024, 11:02
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port Gdynia rozszerza swoje granice

Zarząd Morskiego Portu Gdynia otrzymał pozytywną opinię Rady Gminy Kosakowo w sprawie rozszerzenia swoich granic. Nowe tereny, o powierzchni ponad 260 ha, posłużą do stworzenia Doliny Logistycznej

04.02.2019, 14:35
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czarter na czas - konsekwencje wadliwego złożenia notyfikacji o zakończeniu czarteru i oddaniu statku armatorowi – analiza sprawy „The Great Creation”[1]

Jednym z klasycznych problemów „obrosłych” ogromną ilością orzeczeń sądowych i stanowisk doktryny jest kwestia ustalenia zasad i wysokości odszkodowania z tytułu wcześniejszego lub późniejszego, niż przewidzianego w umowie czarteru na czas, oddania statku przez czarterującego przed lub po upływie okresu czarteru (tzw. ,,redelivery”).[2]

03.04.2016, 02:02
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Lepszy dojazd do Portu Gdynia. Szykuje się olbrzymia inwestycja

Walka o budowę tzw. Drogi Czerwonej i połączenie portu Gdynia z siecią dróg krajowych, przynosi pierwsze efekty. 22 października podpisano list intencyjny w tej sprawie pomiędzy Miastem Gdynia, Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA i Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju. Port będzie miał szansę na dobre skomunikowanie z obwodnicą Trójmiasta, a tym samym z krajową siecią drogową.

23.10.2015, 07:29
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.