Na terenie stoczni Ulstein Verft roku kadłub kablowca Nexans Electra (CLV) został zwodowany z użyciem pływającego doku. Wydarzenie, które miało miejsce 13 listopada, stanowi kluczowy moment w procesie budowy statku, który niedługo trafi do nabywcy i będzie przeznaczony do wsparcia prac w branży offshore. Co istotne, kadłub jednostki powstał w gdyńskiej stoczni CRIST S.A.
Stocznia CRIST w Gdyni zakończyła budowę częściowo wyposażonego kadłuba zaawansowanej jednostki do układania kabli – NB 317. Statek został zbudowany na zamówienie norweskiej stoczni Ulstein Verft, a jego końcowym odbiorcą jest firma Nexans, światowy lider w dziedzinie podmorskich systemów kablowych i kluczowy gracz w obszarze zrównoważonej elektryfikacji.
W stoczni CRIST S.A odbyła się kolejna uroczystość związana z budową statku dla Nexans. Na terenie gdyńskiego zakładu w suchym doku odbyła się ceremonia budowy wielkiego bloku (grand block ceremony) na budowany kablowiec Nexans Electra.
10 września w stoczni Crist S.A. odbyła się uroczystość Wielkiego Bloku – budowa dużego bloku pod częściowo wyposażony statek kablowy dla Nexans Subsea Operations – numer roboczy NB317.
Producenci podmorskich kabli elektrycznych mają już zarezerwowane moce produkcyjne na najbliższe lata - wynika z publikacji Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Analitycy prognozują, że rozwój energetyki wiatrowej sprawi, iż popyt na kable do 2028 roku wzrośnie kilkukrotnie.
Nexans i firma energetyczna Equinor zacieśniają długoterminową współpracę dzięki czteroletniemu kontraktowi na naprawy awaryjne i gotowość. Umowa obejmuje pomoc ze strony zespołu ekspertów Nexans oraz zapewnienie statku w celu spełnienia wymagań interwencyjnych.
Na terenie gdyńskiej stoczni Crist S.A. odbyła się 4 kwietnia uroczystość położenia stępki pod budowę jednostki NB317. Jest to kamień milowy w budowie kolejnego kablowca (Cable Laying Vessel, CLV) we współpracy z norweską stocznią Ulstein Verft. Tak jak przy poprzednim projekcie tego rodzaju, zamawiającym jest firma Nexans.
Z zakładu Siemens Gamesa w Cuxhaven wysłano pierwsze z 60 gondoli przeznaczonych dla morskiej farmy wiatrowej Moray West u wybrzeży północno-wschodniej Szkocji.
W piątek w gdyńskiej stoczni CRIST odbyło się pierwsze cięcie stali na potrzeby nowej jednostki do układania podmorskich kabli. To już drugi tego typu statek budowany dla tego odbiorcy.
Władze Estonii i Finlandii poinformowały, że padło połączenie elektroenergetyczne EstLink 2 między oboma państwami w rejonie Zatoki Fińskiej. Do usterki miało dość w nocy między 25 a 26 stycznia. Jak dotąd przyczyna jest nieznana, niemniej pojawiły się głosy, że miał być w to zamieszany rosyjski statek. Byłoby to kolejne kontrowersyjne, niewyjaśnione zdarzenie w rejonie, po październikowym, niewyjaśnionym incydencie z uszkodzeniem gazociągu Balticconnector.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie