Przewoźnik poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze stocznią China Merchant Industries z siedzibą w Weihai, w sprawie dwóch statków towarowych C-Flexer RoRo Cargo.
W chińskiej stoczni mieszczącej się w Weihai, CMI Shipyard, odbyła się 16 października ceremonia chrztu i przekazania nowego statku, który dołączy do floty Stena Line. Stena Connecta, Wkrótce wyruszy on w swój pierwszy rejs, do macierzystego portu, leżącego nad Morzu Irlandzkim.
Przewoźnik poinformował o zacumowaniu najnowszego nabytku jego floty w Porcie Heysham, w Wielkiej Brytanii. Prom z napędem hybrydowym o nazwie Stena Futura ma być nie tylko nowym rozdziałem w historii firmy, ale wpisywać się też w ważne momenty rozwoju transportu morskiego.
Stena Line informuje o zwodowaniu drugiego hybrydowego promu serii NewMax, Stena Connecta. Co ma je wyróżniać, to gotowość do żeglugi na metanolu, dzięki czemu podróż ma być przyjazna dla środowiska.
Stena Line osiągnęła kamienie milowe w budowie statków klasy NewMax - zwodowała Stena Futura i położyła stępkę pod drugi statek, który otrzyma nazwę Stena Connecta.
Operator promowy Stena Line osiągnął ważny kamień milowy w ramach programu inwestycji w swoją flotę, kładąc stępkę pod pierwszy statek NewMax, który będzie kursował na trasie Belfast – Heysham w wielkiej Brytanii. Podano również nazwę nowobudowanego promu, Stena Futura.
W imieniu Stena Line, Stena RoRo podpisała umowę na przebudowę Stena Foreteller i Stena Forerunner z stocznią China Merchants Jinling (Weihai) w celu zainstalowania dodatkowego pokładu ładunkowego, zwiększenia wydajności pędników i przygotowania do zasilania z lądu na pokładach jednostek.
Stena Line, wiodący operator promowy, podpisał kluczową umowę z Peel Ports Group, jednym z głównych operatorem portów w Wielkiej Brytanii, na prowadzenie działalności w porcie w Heysham przez kolejne 77 lat, aż do 2100 roku. Szwedzka firma promowa obsługuje połączenie frachtowe Belfast-Heysham dwa razy dziennie, zapewniając ważny szlak handlowy pomiędzy Irlandią Północną a resztą Zjednoczonego Królestwa.
Dwa całkowicie nowe statki z napędem hybrydowym, zaprojektowane do zasilania metanolem i zwiększające o 80% pojemność na trasie Belfast-Heysham, będą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na pojemność i zrównoważoną wydajność. Budowa statków NewMax rozpocznie się już wkrótce, a ich wypłynięcie na Morze Irlandzkie nastąpi w 2025 roku.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim