Japońskie i brytyjskie firmy zawarły umowę w sprawie budowy innowacyjnego statku przeznaczonego do transportu biomasy, który jednocześnie sam będzie posiadał ekologiczny napęd. Wiąże się to z polityką Japonii celem uczynienia jej gospodarki zeroemisyjną, wolną od paliw kopalnych.
Rosyjski ostrzał obwodu odeskiego uszkodził infrastrukturę portową, wiadomo o jednej osobie rannej - poinformował w piątek szef władz obwodowych Ołeh Kiper na Telegramie.
W celu uzupełnienia strat, które siły okupacyjne ponoszą w walkach na Ukrainie, i obsadzenia nowych jednostek Kreml wysyła na wojnę personel rosyjskiej Floty Pacyfiku - poinformował w piątek ukraiński wywiad wojskowy (HUR).
Siły rosyjskie coraz częściej wykorzystują pociski balistyczne rozmieszczone na okupowanym Krymie do uderzenia na Ukrainę ze względu na to, że tego typu rakiety są trudne do zestrzelenia - poinformowała we wtorek rzeczniczka wojsk ukraińskich na południu kraju pułkownik Natalia Humeniuk.
Krymscy partyzanci, którzy obserwują Most Kerczeński, odkryli, że Rosja wykorzystuje statki handlowe do transportu ładunków wojskowych - poinformował we wtorek ukraińsko-tatarski ruch oporu Atesz na Telegramie.
Dzięki ukraińskiemu korytarzowi morskiemu udało się wyeksportować 33,8 mln ton towarów; eksport przez ten korytarz jest większy niż w efekcie inicjatywy zbożowej - napisał w piątek wicepremier i minister infrastruktury Ukrainy Ołeksandr Kubrakow na platformie X.
Ukraińska armia uderzyła w dwa rosyjskie okręty desantowe Jamał i Azow, a także w centrum łączności w Sewastopolu na okupowanym przez Rosję Krymie - poinformował w niedziele rano Sztab Generalny Sił Zbrojnych Ukrainy.
Hitachi Zosen Corporation i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) ogłaszają, że ich wspólnie zaproponowany projekt rozwoju reaktora N2O dla statku napędzanego amoniakiem został wybrany przez Japońską Organizację Rozwoju Nowej Energii i Technologii Przemysłowych (NEDO) jako „statek nowej generacji” oraz otrzyma wsparcie w ramach projektów z funduszu zielonych innowacji.
Idemitsu Tanker, IINO Kaiun Kaisha (IINO Lines), Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) i Nihon Shipyard ogłosiły, że konsorcjum, jakie utworzyły 26 stycznia tego roku, będzie prowadzić wspólne badania i opracowywać koncepcje projektowe (części, maszyny i sprzęt ekologiczny) dla bardzo dużych przewoźników ropy naftowej typu VLCC w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. W ten sposób chcą stanąć do rywalizacji z gigantami branży w zakresie budowy i dostarczania statków zgodnych z ideą dekarbonizacji żeglugi.
Do wydłużającej się listy przedsiębiorstw żeglugowych, które rezygnują z tras przez Morze Czerwone, dołączył japoński NYK.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie