Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała 15 października o dostawie kolejnego wycieczkowca dla Disney Cruise Line, Disney Destiny. Jest to kolejny statek, który zakład dostarczył temu zamawiającemu. Jednocześnie ma to stanowić o dobrej kondycji stoczni, po niedawnych problemach finansowych.
Panel pod tytułem „Rola programu „Miecznik” dla polskiego przemysłu” podczas BaltExpo 2-25 był okazją do spojrzenia na najważniejsze i największe przedsięwzięcie z myślą o polskiej Marynarce Wojennej z perspektywy branży stoczniowej. Obok wzmacniania morskich zdolności obronnych przyczynia się do rozwoju gospodarczego i zwiększenia innowacyjność polskich przedsiębiorstw.
Rok 2025 obfituje w mocne wydarzenia w niemieckiej branży stoczniowej. Po akcji ratowania Meyer Werft przed bankructwem i wydzieleniem stoczni w Kilonii od koncernu thyssenkrupp i przeobrażeniu jej w TKMS, pojawia się kolejny, „gorący” news morski. Niemieckie media podają, że koncern zbrojeniowy Rheinmetall ma wkrótce przejąć stocznię Naval Vessels Lürssen (NVL), co pozwoli jej otworzyć się bardziej na rynek zamówień w branży okrętowej.
Disney Cruise Line wchodzi w kolejny etap intensywnego rozwoju floty, a centralnym punktem tej ekspansji jest Disney Destiny. Statek o długości 340 metrów został oficjalnie zwodowany 9 sierpnia w stoczni Meyer Werft w Papenbergu w Niemczech, w uroczystości pełnej efektów świetlnych i typowych dla marki postaci Disneya.
Sezon wycieczkowy w Gdyni trwa w najlepsze. Tylko w poprzednim tygodniu do portu zawinęły dwie luksusowe jednostki, a dzisiaj z samego rana zacumowała kolejna. W czwartek 14 sierpnia Gdynia powitała pasażerów crusiera Seven Seas Voyager od armatora Regent Seven Seas Cruises. Jednostka stała przy Nabrzeżu Francuskim cały dzień, nim wyruszyła w dalszą część podróży.
11 sierpnia w Gdyni przy Nabrzeżu Francuskim zacumował wycieczkowiec linii MSC Cruises - MSC Poesia. To już siódma wizyta tego cruisera w tym sezonie. Do końca roku powróci jeszcze do gdyńskiego portu dwukrotnie: 1 i 8 września.
W znajdującej się w niemieckim Papenburgu stoczni Meyer Werft odbyła się, 8 sierpnia, ceremonia cięcia blach pod kolejny wycieczkowiec klasy Wish, zamówionego przez Disney Cruise Line. W międzyczasie został zaprezentowany inny statek tej serii, który w tym roku zostanie przekazany zamawiającemu, Disney Destiny. Przedsięwzięcie ma dowodzić poprawy kondycji zakładu, który w ubiegłym roku otrzymał wsparcie finansowe od niemieckich władz.
Początek sierpnia wiązał się z kluczowym wydarzeniem dla mającej siedzibę w niemieckiej Kilonii stoczni TKMS (wcześniej thyssenkrupp Marine Systems, tKMS). Odbyło się nadzwyczajne, walne zgromadzenie akcjonariuszy, które potwierdziło wydzielenie zakładu od koncernu thyssenkrupp. W zamierzeniu celem jest wzmocnienie stoczni jako niezależnego podmiotu w sektorze morskim.
Gdy w grudniu 2023 roku w stoczni Peene w niemieckim Wolgast odbyła się ceremonia cięcia blach pod budowę pierwszej z serii zaplanowanych, wielozadaniowych fregat dla niemieckich sił morskich, typu F126, wzbudziła zainteresowanie specjalistów i miłośników tematyki okrętowej. Jednakże w ostatnim czasie pojawiło się coraz więcej niepokojących informacji na temat losów przedsięwzięcia i w końcu padło sakramentalne „,mamy opóźnienie”.
W japońskim porcie Hakata odbyła się procedura bunkrowania LNG ze statku na statek (Ship-to-Ship, STS). Przeznaczony do tego KEYS Azalea bunkrował dla wycieczkowca Asuka III, prezentowanego jako jeden z najbardziej ekologicznych, jakie obecnie pływają po japońskich wodach.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego