Rejs z GospodarkaMorska.pl to konferencja, które na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń branży morskiej w Polsce. Ekskluzywna, zamknięta konferencja odbywa się na pokładzie promu Nova Star należącego do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Podczas jubileuszowej, 5. edycji konferencji na morzu jak zwykle nie zabrakło merytorycznych debat oraz networkingowych spotkań.
HG Solutions Sp. z o.o. odebrała nagrodę Latarnia Gospodarki Morskiej 2025 r. za nowatorskie rozwiązania technologiczne dla branży okrętowej. Druga Latarnia GM trafiła do Marine Projects. Rozstrzygnięcie konkursu odbyło się podczas 5. rejsu Gospodarki Morskiej.
20 października 2025 roku ze stoczni Marine Projects Ltd. w Gdańsku wyruszył w drogę do Norwegii częściowo wyposażony kadłub nowoczesnego statku typu Live Fish Carrier o nazwie RO VANGUARD.
Do 14 października można oddać głos na swojego faworyta w konkursie "Lider Technologii Morskich" Polskiego Forum Technologii Morskich. Laureat otrzyma statuetkę "Latarnia Gospodarki Morskiej" podczas konferencji na morzu "Rejs z GospodarkaMorska.pl", która odbędzie się na promie Nova Star w dniach 20-22 października (rejestracja zakończona).
W ubiegłą sobotę rano Ro Spirit opuścił stocznię Marine Projects Ltd. na holu holownika Tronds Fox. Jest to czternasty statek zbudowany we współpracy z norweską stocznią Larsnes Mek Verksted i zarazem jedenasty Live Fish Carrier.
Grecki Philosofish zakontraktował w AKVA dwa statki paszowe do karmienia ryb w farmach morskich. Statki zostały zaprojektowane dla operatorów działających w warunkach Morza Śródziemnego. CRIST ma doświadczenie w produkcji paszowców i statków do przewozu ryb żywych.
W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zbudowany został częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej „Ro SENJA" dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy. Jednostka typu LFC czyli Live Fish Carrier po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS i przekazana armatorowi.
W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zbudowany został częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej „ORCA YKA" dla armatora z Chile, Naviera Orca Chile SA.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy polska branża stoczniowa musiała mierzyć się z globalnymi konsekwencjami pandemii koronawirusa i co za tym idzie dynamicznie zmieniającymi realiami gospodarczymi. Mimo trudności polskie stocznie produkcyjne walczą z kryzysem realizując dotychczasowe zamówienia. Poniżej przedstawiamy najciekawsze projekty zrealizowane w okresie od XI 2019 do XI 2020 roku.
W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. powstał częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej M/V „RO SAILOR" dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy. Jednostka typu LFC czyli Live Fish Carrier po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS i przekazana armatorowi latem 2021 r.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?