W ubiegłą sobotę rano Ro Spirit opuścił stocznię Marine Projects Ltd. na holu holownika Tronds Fox. Jest to czternasty statek zbudowany we współpracy z norweską stocznią Larsnes Mek Verksted i zarazem jedenasty typu Live Fish Carrier.
W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. został zbudowany częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej Ro Spirit dla norweskiego armatora Rostein AS. Jednostka typu LFC czyli Live Fish Carrier po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek Verksted AS i przekazana armatorowi.
Wodowanie odbyło się 30 marca br. po wprowadzeniu do doku pływającego Marine Projects Ltd.
Jednostka została zbudowana wg przepisów DNV dla klasy +1A EO.
Dane podstawowe Ro Spirit:
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów