W stoczni Marine Projects Ltd. Sp. z o.o. zbudowany został częściowo wyposażony transportowiec ryby żywej Ro Senja dla norweskiego armatora Rostein AS z Harøy. Jednostka typu LFC czyli Live Fish Carrier po przeholowaniu do Norwegii zostanie ostatecznie wyposażona w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS i przekazana armatorowi.
Jak podaje stocznia, 4 maja 2022 roku statek został wprowadzony do doku pływającego Marine Projects Ltd. i zwodowany dzień później przy nabrzeżu stoczni Marine Projects Ltd. M/V Ro Senja opuścił stocznię 28 maja na holu holownika Ln Admiral. Jednostka została zbudowana wg przepisów DNV/GL dla klasy +1A DPS(1) EO.
Statek ma następujące dane podstawowe:
długość całkowita - 84,67 m
szerokość - 15,50 m
wysokość boczna (main deck) - 8,00 m
zbiorniki na rybę - 3500 m3
pomieszczenia załogowe dla 12 osób (10 kabin)
napęd spalinowo-elektryczny, 1 śruba nastawna w dyszy, 2 stery strumieniowe.
Projektant: Skipskompetanse AS, Norwegia
Dok pływający Marine Projects dane:
udźwig - 3 500 t
długość całkowita - 110 m
obsługiwana długość - 100 m
szerokość - 18,35 m²
zanurzenie statków - 5,9 m²
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS
MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem