Po dopłynięciu na nabrzeże śledczy rozpoczęli oceniane skali zniszczeń i uszkodzeń na statku Fremantle Highway, przewożącym kilka tysięcy samochodów. Doszło na nim do głośnego w mediach pożaru, a akcja ratunkowa i gaśnicza były utrudnione. Po początkowych doniesieniach na temat przyczyn zaprószenia ognia pojawiły się nowe informacje zmieniające kontekst i teorie wokół zdarzenia. Tym razem to winnym miał być nie samochód elektryczny, a wskazuje się na... spalinowy.
Holenderska straż przybrzeżna poinformowała, że pożar na panamskim statku Fremantle Highnjay wymyka się spod kontroli. 200-metrowy statek, który płynął z Bremerhaven w Niemczech do Port Said w Egipcie, przewoził 2857 samochodów, w tym 25 elektrycznych. Jeden członek załogi zginął, a co najmniej 16 zostało rannych.
Od 20 lutego obowiązywać będą nowe zabezpieczenia reasekuracyjne statków – informuje Steamship Mutual, powołując się na komunikat Marine Insurance P&I Club. Firmy ubezpieczeniowe zabezpieczają się przed rosnącymi kosztami.
Zaskakująca decyzja w kraju znanym z zaawansowanego promowania elektromobilności, wspieranej przez władze i duże przedsiębiorstwa. Jedna z dwóch głównych norweskich linii promowych nie chce już przewozić pojazdów z silnikami elektrycznymi. Winnymi mają być wypadki w postaci pożarów akumulatorów w samochodach.
Norweska firma żeglugowa Havila Kystruten odebrała dostawę Havila Capella, jednego z nowo budowanych statków o napędzie hybrydowym.
Bureau Veritas (BV), światowy lider w testowaniu, inspekcji i certyfikacji, przyznał klasyfikację Bergen Tankers Bergen LNG, pierwszemu bunkrownikowi LNG (LBV) działającemu w Norwegii.
Pierwsze dwa nowe statki przybrzeżne Havila Voyages - Havila Castor i Havila Capella - zostały zwodowane w Tersan Shipyard w Turcji, pomimo opóźnień spowodowanych pandemią Covid-19 w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.
W cotygodniowym przeglądzie Promy SKAT w telegraficznym skrócie informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni - o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o trudnościach, z jakimi boryka się Brittany Ferries oraz inni armatorzy.
Havila Capella, Havila Castor, Havila Polaris i Havlia Pollux. Takie nazwy otrzymają wycieczkowce budowane dla norweskiego operatora Havila Kystruten. Ekologiczne statki mają być gotowe w 2021 r.
Havyard Design & Engineering Poland to jedno z najbardziej znanych biur projektowych w Polsce. Wszechstronne kompetencje i doświadczenie sprawiły, że stało się m.in. wiodącym dostawcą statków obsługujących farmy wiatrowe. O nowych projektach, recepcie na sukces i współpracy z norweskim liderem w dziedzinie promów z napędem elektrycznym rozmawiamy z Dariuszem Frankowskim, dyrektorem zarządzającym Havyard Design & Engineering Poland.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego