Tegoroczni laureaci Złotych Kotwic na Baltexpo to głównie firmy znane na rynku, ale wśród nagrodzonych znalazł się też polski startup. Wszyscy wyznaczają trendy w polskiej gospodarce morskiej. Wręczenie Złotych Kotwic odbyło się w czasie zakończonych właśnie targów BALTEXPO w Gdańsku.
Duńskie konsorcjum Femern A/S, odpowiedzialne za budowę tunelu między północnymi Niemcami a Danią, poinformowało w środę o spodziewanym opóźnieniu realizacji inwestycji. Oznacza to, że obiekt nie zostanie oddany do użytku w 2029 r., jak pierwotnie zakładano.
Niemieckie władze zaczęły wymagać od przepływających na wschód przez cieśninę Fehmarn tankowców potwierdzenia posiadania ważnej polisy ubezpieczeniowej od szkód spowodowanych zanieczyszczeniem ropą. Ten ruch ma pozwolić na zidentyfikowanie statków tzw. floty cieni. Na podobny ruch zdecydowała się Szwecja.
Przeprawa przez cieśninę Sund, łącząca stolicę Danii - Kopenhagę, ze szwedzkim Malmoe, kończy we wtorek ćwierć wieku. Most z najwyższymi na świecie opłatami za przejazd okazał się frekwencyjnym sukcesem, przyczynił się do wzrostu gospodarczego, ale też przemytu i wzrostu przestępczości.
Francja wysłała na Morze Bałtyckie nowoczesny okręt rozpoznawczy Duquy de Lome, który ma zbierać informacje o rosyjskiej aktywności wojskowej na tym akwenie; niemiecka marynarka wojenna jest również bardzo aktywna w zakresie rozpoznania na Morzu Bałtyckim - powiadomiły media z Niemiec.
Działa od ponad 30 lat, zajmuje się budową jednostek specjalistycznych, konstrukcji stalowych i ekologicznych. To polska stocznia CRIST S.A. z siedzibą w Gdyni, którą odwiedzili studenci II roku oceanotechniki (okręty i konstrukcje morskie).
Norwegia jest pierwszym krajem, który od 10 lat powodzeniem eksploatuje statki z napędem elektrycznym. Inne państwaprowadzą wciąż pilotażowe projekty promów elektrycznych. Zanim na wody Sognefjord wypłynął MF Ampere, w Elblągu pływał elektryczny statek pasażerski Nowa Hanza. W ciągu ostatnich 10 lat dla Norwegii, Finlandii oraz innych państw zbudowano statki elektryczne, które do dzisiaj sprawdzają się w każdych warunkach eksploatacyjnych.
Niemieckie służby ratownicze i pożarowe ugasiły ogień na tankowcu Annika. Pożar wybuchł 11 października w godzinach porannych, na północny wschód od niemieckiego Kuehlungsborn na Morzu Bałtyckim. Licząca siedem osób załoga została natychmiast ewakuowana.
Specjalistyczny ponton zbudowany w stoczni CRIST na potrzeby budowy podwodnego tunelu, który połączy Danię i Niemcy, wypłynął do Danii. Niedługo rozpocznie pracę.
Stocznia CRIST oficjalnie przekazała armatorowi jednostkę – a w zasadzie dwie, choć połączone – o numerze budowy NB100. To kolejna konstrukcja zaprojektowana i wybudowana specjalnie na potrzeby budowy tunelu łączącego Danię i Niemcy.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów