Gdy w grudniu 2023 roku w stoczni Peene w niemieckim Wolgast odbyła się ceremonia cięcia blach pod budowę pierwszej z serii zaplanowanych, wielozadaniowych fregat dla niemieckich sił morskich, typu F126, wzbudziła zainteresowanie specjalistów i miłośników tematyki okrętowej. Jednakże w ostatnim czasie pojawiło się coraz więcej niepokojących informacji na temat losów przedsięwzięcia i w końcu padło sakramentalne „,mamy opóźnienie”.
Holenderska stocznia Damen Naval otrzyma 270 mln euro wsparcia publicznego. Decyzja zapadła mimo trwającego śledztwa wobec innej części firmy Damen Shipyards, oskarżanej o korupcję i łamanie sankcji wobec Rosji, informują holenderskie media publiczne (NOS).
Damen Naval budujący nowe fregaty dla Niemiec ma problem – w związku z opóźnieniami zamawiający planuje wstrzymać płatności do czasu osiągnięcia kamieni milowych. Z pomocą może przyjść holenderski rząd.
Damen Naval przyznał Alewijnse kontrakt na zarządzanie pełną integracją i instalacją wszystkich systemów elektrycznych na pokładzie nowej fregaty dla sił morskich Kolumbii, (Plataforma Estratégica de Superficie, PES).
Damen Marine Components (DMC), podmiot należący do holenderskiego koncernu Damen, otrzymał zamówienie na zaprojektowanie, skonstruowanie i wyprodukowanie ośmiu sterów dla czterech fregat do zwalczania okrętów podwodnych, które budowane dla sił morskich Belgii i Holandii. Wpisuje się to w trwające prace nad modernizacją sił morskich krajów Beneluksu, jednocześnie podkreślając zaangażowanie krajowych podmiotów. Co jednak istotne, w to przedsięwzięcie zaangażowano także gdańskie biuro Damen.
Damen Naval podpisał kontrakt z portugalską firmą technologiczną EID S.A. na dostawę Zintegrowanego Systemu Kontroli Komunikacji (ICCS) dla fregaty PES (Plataforma Estratégica de Superficie), która zostanie zbudowana w Kolumbii. Umowa obejmuje nowoczesne rozwiązanie, które integruje sprawdzony Zintegrowany System Komunikacji EID oraz technologie sieciowe w jednolitą platformę C4I.
Damen Naval przyznał firmie Van Halteren Technologies dwa kontrakty w ramach programu fregat zwalczania okrętów podwodnych (ASWF): na dostawę systemów uzupełniania zapasów na morzu (RAS) oraz systemów transferu śmigłowców (HTS). Fregaty ASW, opracowane na zlecenie holenderskiego Ministerstwa Obrony dla Marynarki Wojennej Królestwa Niderlandów oraz Marynarki Wojennej Belgii, wyznaczają nowy europejski standard zaawansowanych jednostek do zwalczania okrętów podwodnych.
Wyjątkowe wydarzenie miało miejsce w porcie Den Helder w Holandii. Po raz pierwszy od 11 lat pojawił się tam nowy okręt, który ma wejść w skład Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine). W związku z tym odbyło się także uroczyste przekazanie jednostki resortowi obrony przez wykonawcę budowy, firmę Damen.
Saab podpisał kontrakt z Damen Naval na dostawę wyposażenia z myślą o nowym okręcie dla Marynarki Wojennej Kolumbii (Armada Nacional de la República de Colombia). Budowa fregaty to element przedsięwzięcia mającego na celu zarówno wzmocnienie sił morskich państwa, jak i jego przemysłu okrętowego.
Holenderska księżniczka Amalia dokonała aktu chrztu nowego okręt wsparcia bojowego (CSS) dla Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii, Den Helder (A834). Tradycyjnie o burtę została rozbita butelka szampana. Jednostka ma wspierać działania floty w trakcie operacji na całym świecie, stanowiąc istotny wkład państwa w międzynarodowe bezpieczeństwo morskie.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji