W Porcie Gdańsk odbyła się ceremonia przekazania i podniesienia biało-czerwonej bandery na nowym holowniku, który dołączył do floty WUŻ Port and Maritime Services. Argo jest kolejną jednostką, która ma realizować zadania związane z obsługą działalności dynamicznie rozwijającej się infrastruktury portowej.
Damen Shipyards Group poinformował o pomyślnym zakończeniu dostaw czterech zaawansowanych pakietów wyposażenia pogłębiarskiego przeznaczonych dla pogłębiarek refulujących typu Trailing Suction Hopper Dredger (TSHD).
Do Portu Gdańsk dotarł w poniedziałkowy poranek nowy holownik ASD Tug 2111 dla WUŻ Port and Maritime Services. Jednostka została wybudowana przez stocznię Damen Shipyards Changde w Chinach, na podstawie umowy zawartej we wrześniu ubiegłego roku.
Rok 2024 był finansowo udany dla Damen Shipyards Group (Damen), największej holenderskiej grupy stoczniowej. Przychody utrzymały się nieco powyżej 3 miliardów euro. Zysk netto wzrósł z 43 milionów euro do 58 milionów euro. Portfel zamówień został wypełniony rekordową wartością 5,9 miliarda euro nowych zleceń, osiągając łącznie 10,4 miliarda euro. Damen spodziewa się, że rok 2025 również będzie finansowo pozytywny.
Damen Shipyards dostarczył 23 października holownik ASD Tug 2111 do WUŻ Port and Maritime Services. Statek nazwany Argo jest ósmym holownikiem od holenderskiego dostawcy, który dołączył do floty firmy, która w ten sposób podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój Portu Gdańsk.
Nie mamy szansy konkurować ceną. Musimy podbijać rynki jakością, innowacyjnością, marką. To wnioski z debaty "Czy dzisiejszy przemysł stoczniowy w Polsce może być konkurencyjny?", która odbyła się podczas 5. Rejsu z Gospodarka Morską.
Holenderska stocznia Concordia Damen z siedzibą w Werkendam rozpoczęła budowę nowego statku wycieczkowego dla Century Cruises, jednego z wiodących chińskich operatorów rejsów rzecznych. Statek został opracowany we współpracy z United Waterways i oznacza oficjalne wejście Century Cruises na europejski rynek rejsów rzecznych.
Na ten dzień czekało wiele osób, biorąc pod uwagę, czego dotyczy. 1 października Królewska Marynarka Wojenna Holandii (Koninklijke Marine) oficjalnie wcieliła do służby okręt wsparcia bojowego (Combat Support Ship, CSS), HNLMS Den Helder (A 834). Z racji na swoje rozmiary i zadania będzie kluczowym elementem działań morskich, tak z myślą o holenderskiej flocie, jak i międzynarodowych zespołach NATO. To także symbol zmian w zakresie wzmocnienia i odnowy marynarki wojennej, na którą władze kraju zwiększyły nakłady.
Damen podpisuje zamówienie na 24 jednostki pływające z Serco na dostawę 24 jednostek pływających różnych typów. Kontrakt jest wyjątkowy, gdyż zamawiający podpisał niedawno dziesięcioletni kontrakt z siłami morskimi Wielkiej Brytanii na świadczenie usług morskich w bazach morskich w Clyde, Devonport i Portsmouth w ramach projektu wymiany jednostek pływających (VRP) w ramach Defence Maritime Service Next Generation (DMS NG).
Przyjrzyjmy się projektom z Holandii, zanim takie innowacyjne statki zobaczymy na Wiśle czy Odrze. Concordia Damen dostarczyła firmie VOF Generation zbiornikowiec rzeczny Mt Generation. Statek został wyposażony w hybrydowy układ napędowy z systemami Equadrives firmy Verhaar Omega. Zasilanie zapewnia zestaw akumulatorów EST-Floattech. Barka typu CDS Tanker 110, będzie wykorzystywana do transportu olejów mineralnych między portami usytuowanymi na Renie.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego