Holenderska stocznia Concordia Damen z siedzibą w Werkendam rozpoczęła budowę nowego statku wycieczkowego dla Century Cruises, jednego z wiodących chińskich operatorów rejsów rzecznych. Statek został opracowany we współpracy z United Waterways i oznacza oficjalne wejście Century Cruises na europejski rynek rejsów rzecznych.
Kadłub statku, który ma nosić nazwę Century Star, niedawno dotarł do stoczni Concordia Damen w Werkendam w celu jego wyposażenia. Dostawa planowana jest na czerwiec 2026 roku.
Century Cruises to chiński operator luksusowych rejsów rzecznych, założony w 1992 roku, znany przede wszystkim z działalności na rzece Jangcy oraz pionierskiej, luksusowej i ekologicznej budowy statków w Chinach. Firma dąży do rozszerzenia swojej działalności poprzez partnerstwo z United Waterways, które z kolei oferuje Century Cruises usługi white label. United Waterways to bazalejski operator rejsów rzecznych, który jest operatorem marek swoich klientów, infrastruktury przeładunkowej, zarządzania statkami i usług hotelarskich.
W sierpniu Alex Ye, prezes Century Cruises, stwierdził, że doświadczenie United Waterways odgrywa ważną rolę w pomaganiu Century Cruises w zapoznawaniu klientów z europejską kulturą rejsów rzecznych. Prezes dodał również, że „reputacja Concordia Damen w zakresie doskonałości idealnie wpisuje się w nasze wartości jakości, innowacji i dbałości o środowisko”.
Operator docenił Concordia Damen za zrównoważone i efektywne projekty rejsów rzecznych. Podobnie jak w przypadku innych typów statków żeglugi śródlądowej, stocznia dąży do połączenia sprawdzonych projektów i doświadczenia z nowoczesną, przyjazną dla środowiska technologią.
W nadchodzących miesiącach Concordia Damen dostosuje Century Star do luksusowych rejsów po europejskich rzekach, oferując wysokie standardy komfortu, wydajności i wzornictwa.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów