Nowy napędzany LNG kontenerowiec firmy Crowley, Quetzal, miał z powodzeniem rozpocząć swój inauguracyjny rejs komercyjny. Zdaniem firmy ma on otworzyć tym samym „nową erę” w efektywniejszej pod względem szybkości i częstotliwości żeglugi do portów w USA, krajach Ameryki Środkowej oraz Dominikany.
Amerykańska firma logistyczna Crowley podniosła flagę USA na American Energy, pierwszym krajowym statku do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG) w celu transportu gazu ziemnego pochodzącego z USA do Portoryko. Ten krok zapewni Portoryko zwiększony dostęp do niezawodnych dostaw LNG produkowanego w USA, pomagając zaspokoić bieżące zapotrzebowanie wyspy na energię.
Zakończyły się poszukiwania członka załogi kontenerowca Solong, który zaginął po tym jak w poniedziałek doszło do kolizji tego statku z amerykańskim tankowcem MV Stena Immaculate na Morzu Północnym – ogłosiła w nocy z poniedziałku na wtorek brytyjska straż przybrzeżna.
Z amerykańskiego tankowca MV Stena Immaculate wycieka paliwo lotnicze do Morza Północnego po tym, gdy jednostka zderzyła się z kontenerowcem Solong, płynącym ze Szkocji do Rotterdamu – podała w poniedziałek stacja BBC. 37 osoby poszkodowane zostały przewiezione na brzeg.
Gubernator Massachusetts Maura Healey, jego zastępczyni Kimberley Driscoll, wraz z burmistrzem Salem Dominickiem Pangallo, dołączyli do prezesa i dyrektora generalnego Crowley Wind Services Boba Karla i innych liderów, aby świętować 15 sierpnia ważny kamień milowy w postaci uroczystego wmurowania kamienia węgielnego pod budowę morskiego terminalu wiatrowego w Salem.
Należąca do włoskiego koncernu Fincantieri stocznia Bay Shipbuilding dostarczyła firmie Crowley największą w USA jednostkę spełniającą wymogi ustawy Jonesa, bunkrową barkę LNG o nazwie Progress.
Zarząd Kanału Panamskiego zamówił dziesięć hybrydowych holowników ciągnikowych od europejskiego stoczniowca Astilleros Armón, z opcjami na kolejne 10 podobnych jednostek. Norweska firma Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorów dla statków hybrydowo-elektrycznych. Zawarty kontrakt dotyczy holowników o długości 30 metrów i uciągu 70 ton. Został podpisany w październiku 2023 roku i wyceniony na 150 mln dolarów.
Firma Crowley zapowiedziała, że w 2025 roku przyjmie do działalności cztery statki klasy Advance, wyposażone w innowacyjny napęd LNG. Otrzymają nazwy Quetzal, Copan, Tiscapa i Torogoz. Mają wzbogacić flotę przedsiębiorstwa, obsługujące porty w Ameryce Północnej i Środkowej.
Pierwszy w USA w pełni elektryczny holownik, eWolf, przechodzi próby morskie, jak poinformował armator, Crowley Corporation.
Crowley i Carbon Ridge, wiodący deweloper modułowych pokładowych rozwiązań do wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (OCCS), przy wsparciu ze strony programu U.S. Maritime Administration (MARAD) Maritime Environmental and Technical Assistance (META), zainicjowały zaawansowany, pilotażowy projekt mający na celu zmniejszenie wpływu na emisje przy użyciu międzynarodowego kontenerowca Crowley's Storm.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?