Pierwszy w USA w pełni elektryczny holownik, eWolf, przechodzi próby morskie, jak poinformował armator, Crowley Corporation.
Jednostka została zaprojektowana przez zespół inżynieryjny Crowleya do asystowania przy manewrowaniu statków i została zbudowana przez Master Boat Builders w Coden w stanie Alabama. Holownik mierzy 25 m długości, jest wyposażony w dwa silniki o mocy 1800 kW i ma uciąg ok. 70 ton amerykańskich.
eWolf dysponuje baterią o pojemności 6 MWh, co umożliwia mu pracę przez cały dzień bez konieczności doładowywania. Dodatkowo, na pokładzie zamontowano dwa generatory, które zapewniają rezerwę energetyczną na dłuższe trasy. W porównaniu do tradycyjnych holowników, eWolf przyczyni się do eliminacji spalania 30 tys. galonów oleju napędowego rocznie.
Jego portem macierzystym będzie San Diego, gdzie Crowley buduje dedykowaną stację ładowania. Zostanie ona wyposażona w dwa zespoły baterii, które będą zasilane z paneli słonecznych w ciągu dnia, a w nocy, kiedy popyt na energię jest niższy, z sieci.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów